PracaGrupypl.praca.dyskusje › java czy oracle ?

  • 21. Data: 2006-09-24 11:29:44
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    jerry wrote:

    > komercji. Wybór spory: java, C#, Delphi, VB lub coś skryptowego: ASP,
    > PHP.

    Aleś poradził, no rzeczywiście Delphi, VB, ASP i PHP to technologie
    wybitnie wschodzące ;)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 22. Data: 2006-09-24 12:43:49
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    mgl wrote:

    > Hint dla Ciebie: widocznie Java niekoniecznie jest lepszym
    > wyborem do pisania oprogramowania dla domowego użytkownika
    > Windows. I pisania systemów operacyjnych. No cóż, co do
    > wszystkiego, to do niczego.

    Ja sie nie zajmuje pisaniem oprogramowania ale wydaje mi sie, ze o
    wyborze technologii nie decyduja czynniki "techniczne" tylko
    ekonomiczne.
    Firmy piszace oprogramowanie sa nastawione na maksymalizacje zysku
    poprzez minimalizacje kosztow osobowych. Czlowiek "piszacy" w
    Java wytwarza oprogramowanie taniej niz czlowiek "piszacy" w C
    czy assemblerze. Podobnie zreszta bylo kiedys przy pisaniu
    oprogramowania bazodanowego pod DOS - taniej bylo wyklikac w
    FoxPro niz napisac do skompilowania pod Clipper.
    Z technicznego punktu widzenia wazna jest jakosc kodu rozumiana
    jako bezblednosc i szybkosc wykonywania operacji przez komputer.
    Tutaj olbrzymie znaczenie ma doswiadczenie piszacego w C lub
    assemblerze oraz jakosc narzedzia (jego bibliotek) do wyklikania
    w Java.

    To jest bardzo czesto prawda i okazuje sie, ze do prostej roboty
    trzeba ksiezycowego sprzetu zeby jakos chodzilo i nie trzeba bylo
    czekac godzinami na raporty.

    > Pewnie dlatego głupie banki same sobie piszą systemy w Java. Oj,
    > głupie banki, nie znają się liczeniu kasy...

    Rozwoj rynku oprgramowania nie poszedl niestety w kierunku pisania
    oprogramowania przez specjalistyczne firmy i dzieki takim
    wynalazkom jak kiedys FoxPro a teraz Java czy temu podobne firmom
    bardziej sie oplaca zatrudnic "programistow" na etaty niz zamowic
    oprogramowania u specjalistow. Problemem moze byc rowniz brak
    owych specjalistow :-(((

    > A jakie znasz serwery, że oddzielasz je od "kompów", zapominając
    > zresztą przy tym, że szybkość przy wielu zastosowaniach ma
    > mniejsze znaczenie niż stabilność? I o jakich firmach mówisz, w
    > których koszt sprzętu jest istotny przy cenie działającego na
    > nim oprogramowania? No proszę Cię...

    Prosze bardzo: SCO na Intelu vs AIX na RS6000. To samo
    oprogramowanie bazodanowe mozna bylo uruchomic na obu ale
    oczywiscie dostarczono wersje druga.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 23. Data: 2006-09-24 12:56:49
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Stanislaw Chmielarz wrote:
> [...]
    > bardziej sie oplaca zatrudnic "programistow" na etaty niz zamowic
    > oprogramowania u specjalistow. Problemem moze byc rowniz brak

    Używałem różnych narzędzi i języków, ale porównanie Java do FoxPro nigdy
    nie przyszłoby mi do głowy. Może jeszcze Delphi czy Windows Forms w .NET
    (że nie wspomnę o Crystal Reports)... ale Java?? Nie pomylę się mówiąc,
    że nigdy nie pisałeś aplikacji bazodanowych w Java?

    > Prosze bardzo: SCO na Intelu vs AIX na RS6000. To samo
    > oprogramowanie bazodanowe mozna bylo uruchomic na obu ale
    > oczywiscie dostarczono wersje druga.

    A porównaj proszę cechy i możliwości obu tych platform...
    Duże instytucje kupują maszyny RS czy i5 dlatego, że to taka moda, czy
    może jednak coś się za tym głębiej kryje? ;)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 24. Data: 2006-09-24 13:33:15
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    mgl wrote:

> [...]
    > Windows Forms w .NET (że nie wspomnę o Crystal Reports)... ale
    > Java?? Nie pomylę się mówiąc, że nigdy nie pisałeś aplikacji

    Mogles to przeczytac pare wierszy wyzej i darowac sobie nic nie
    wnoszacy do sprawy komentarz. Za to przychodzilo mi administrowac
    serwerami z takim oprogramowaniem bazodanowym i stad moje
    spostrzezenia z drugiej strony barykady :-)))

    > A porównaj proszę cechy i możliwości obu tych platform...
    > Duże instytucje kupują maszyny RS czy i5 dlatego, że to taka
    > moda, czy może jednak coś się za tym głębiej kryje? ;)

    Kryje sie najczesciej glebokosc siegania do kieszeni podatnika i
    wysokosc prowizji pod stolem.
    Przez 6 lat mialem dosyc okazji do porownan.

  • 25. Data: 2006-09-24 13:33:58
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Aleś poradził, no rzeczywiście Delphi, VB, ASP i PHP to technologie
    > wybitnie wschodzące ;)

    W którym fragmencie wyczytałeś, że to technologie wschodzące?

  • 26. Data: 2006-09-24 14:26:37
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

> [...]
    > serwerami z takim oprogramowaniem bazodanowym i stad moje
    > spostrzezenia z drugiej strony barykady :-)))

    hmm.. w dziwny sposób starasz się byc obiektywny:) nie da sie pogodzić
    interesów każdej strony i każdy ciągnie w swoją. Tak np. każdy producent
    będzie starał się sprzedać jak najwięcej swojej produkcji, prawda? chociazby
    dlatego, żeby miec jak najwięcej kasy. Z kolei klient będzie chciał mieć jak
    najwiecej za jak najmniej. Dlatego gdzieś po drodze występują np.
    negocjacje, wybór technologii, sposób i czas realizacji itd. i nie dotyczy
    to tylko informatyki - dotyczy to praktycznie każdego biznesu, niezaleznie
    czy jest to śróbka, rower, program komputerowy, blacha falista czy inny
    piasek.

    > Kryje sie najczesciej glebokosc siegania do kieszeni podatnika i
    > wysokosc prowizji pod stolem.
    > Przez 6 lat mialem dosyc okazji do porownan.

    aaa, czyli kolega pracował/pracuje w szeroko rozumianej budzetówce i usiłuje
    znaleźć sposób na oszczędzanie, hehehe. Hint - przedsiębiorstwa budżetowe
    (ale mi wyszła nowomowa, hehehe) nie są podmiotami nastawionymi na zysk. A
    tym samym nie bedzie dla nich priorytetem zarabianie. Czyli inaczej mówiąc,
    budżetówka to nie miejsce gdzie ktoś podchodzi w pełni racjonalnie do
    wydatków. Z kasy państwa dostajemy X kasy, więc muismy tak zrobić, żeby (jak
    zwykle) na koniec roku sie okazało że dostaliśmy sporo za mało... A do tego
    jeszcze tak skomplikowany proces decyzyjny, nawet w najdrobniejszej sprawie
    jak kupno długopisów

    btw, przeglądnalem sobie stronkę uniprojektu i chyba rozumiem przyczynę
    takiego najeżdżania na coś więcej niż środowisko DOSowe :)

    --
    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 27. Data: 2006-09-24 16:14:25
    Od: IT-Jobs <n...@a...de>

    Technologie przychodza i odchodza. Za 10 lat Oracla moze juz po prostu
    nie byc ;-) Czy ktos dzis wie co to jest Turbo Pascal? albo Novell? -
    swego czasu wiadace technologie.

  • 28. Data: 2006-09-24 17:33:04
    Od: "max" <m...@p...qwe>

    Użytkownik "IT-Jobs" <n...@a...de> napisał w wiadomości
    ne.net...
    > Technologie przychodza i odchodza. Za 10 lat Oracla moze juz po prostu nie
    > byc ;-) Czy ktos dzis wie co to jest Turbo Pascal? albo Novell? - swego
    > czasu wiadace technologie.

    SQL ma juz 30 lat i mimo tego dobrze sie trzyma i chyba nie powiesz ze cos
    radykalnie sie zmienilo ...
    Na http://www.gulp.de/cs/menurobi_fb.html jest 5724 ofert dla specow COBOL
    :))

  • 29. Data: 2006-09-24 18:35:46
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 24 Sep 2006 14:43:49 +0200, Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL>
    w <ef5ujt$1h2$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Ja sie nie zajmuje pisaniem oprogramowania ale wydaje mi sie, ze o
    > wyborze technologii nie decyduja czynniki "techniczne" tylko
    > ekonomiczne.

    A tak na prawdę - marketingowe. Co ustalą kolesię od marketingu, to
    programmersi majązrobić. Jak w Dilbercie.

    [ ... ]

> [...]
    > wynalazkom jak kiedys FoxPro a teraz Java czy temu podobne firmom
    > bardziej sie oplaca zatrudnic "programistow" na etaty niz zamowic

    Jeżeli programista jest dobry i jest na miejscu, ma stały kontakt z
    użytkownikami swojego produktu, dla instytucji jest lepiej - krótszy
    czas reakcji na błedy, mniej przekłamań na linii - zgłoszenie błędu -
    developement. BTDT.

    > Prosze bardzo: SCO na Intelu vs AIX na RS6000. To samo
    > oprogramowanie bazodanowe mozna bylo uruchomic na obu ale
    > oczywiscie dostarczono wersje druga.

    I jak tutaj wyglądało procentowe rozłożenie kosztów?
    Nie zapominajmy, że SCO jest chyba teraz uwikłane w bardzo śmierdzący
    proces dotyczący jądra Linixa, co tez może wpływać na długofalową i
    sporokasiastą decyzję.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 30. Data: 2006-09-24 18:57:42
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > A tak na prawdę - marketingowe. Co ustalą kolesię od marketingu, to
    > programmersi majązrobić. Jak w Dilbercie.
    hmm... to troche nie tak. najpierw musi być coś zrobione (np. technologia)
    lub bardzo dobre widoki na wytworzenie tegoż, zeby spece od marketingu mogli
    podziałać. Nie wyobrazam sobie, żeby móc nakrecac rynek wyłącznie bajkami,
    musza byc jakies konkrety (nie mylić z koloryzowaniem itp, bo to juz jest
    marketing prowadzacy do sprzedazy).
    Generalnie o tym, co mają zrobić własciwi wytwórcy (np. inzynierowie,
    programiści) decyduje rynek, a konkretne decyzje zapadają podczas ustaleń z
    odbiorcą, na tym poziomie sa ustalane szczegóły, w tym np. uzyte tecnologie.
    Czemu o tym piszę? boo sprawa jednooczesnie jest prosta jak drut i bardziej
    skomplikowana niz powiedzenie ze jakis element układanki jest ważniejszy od
    innego. Układanka tworzy całość i dopiero jak jest ułozona, to mozna
    powiedziec jak wygląda. A nastepną układankę mozna układać podobnie, jest
    bardzo mało prawdopodobne że uda się ją ułozyć tak samo.
    Czyli - mozna powiedzieć, że nie ma się o upierać ze większy wpływ ma
    programista niż sprzedawca albo ze wymaga marketing itp. Naczynia połączone
    ;)

    > Nie zapominajmy, że SCO jest chyba teraz uwikłane w bardzo śmierdzący
    > proces dotyczący jądra Linixa, co tez może wpływać na długofalową i
    > sporokasiastą decyzję.

    i tutaj mamy dalsza konsekwencję tego co napisałem powyzej, bo jak wybieramy
    technologię to i liczymy koszta, a technologie wybieramy ze względu na
    mozliwośc rozwoju, spodziewane korzysci itd itp.
    no i czy sama technologia ma przyszłość.

    a co do jądra, to nie wydaje mi się że moze mieć to jakikolwiek wpływ na juz
    istniejące rozwiązania. a SCO to nie tylko linux :) dywagacje dotyczace
    rozwiazań darmowych czy opartych o Open Source to w jakiś sposób pytanie o
    dalszy rozwój rynku (chociaż i tak wg. mnie marginalny, bo za damo to nikt
    nie zarobi, a samo hasło "za darmo" samo w sobie jest dość puste).
    Nie sądzę zresztą, żeby świat sie jakoś drastycznie miał zmienić pod
    względem funkcjonowania bytu w badzo duzym stopniu opartym o towar
    rozpowszechniony przez fenicjan. A w gruncie rzeczy do tego sprowadza sie
    jakakolwiek sprzedaż. rowijają sie technologie i raz jedna bedzie czy to
    popularniejsza czy lepsza, innym razem inna.