PracaGrupypl.praca.dyskusje › agent,doradca ubezpieczeniowy

  • 1. Data: 2002-09-02 11:26:53
    Temat: agent,doradca ubezpieczeniowy
    Od: "michał.p" <m...@p...fm>

    hej
    powiedzcie w jaki sposób zostać agentem , doradcą ,brokerem ubezpieczeniowym
    (prowadzić własną działalność) czy są jakieś licencje, kursy itp rzeczy i
    jak póżniej wygląda sprawa reprezentowania firm ubezpi. jak to się odbywa
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-09-02 18:29:48
    Temat: Re: agent,doradca ubezpieczeniowy
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    michał.p z adresu <m...@p...fm> napisał w artykule

> [...]
    > licencje, kursy itp rzeczy i jak póżniej wygląda sprawa
    > reprezentowania firm ubezpi. jak to się odbywa pozdrawiam.

    Wszędzie Cię przyjmą z otwartymi ramionami i wyszkolą za darmo:-)Ty nie masz
    z tego nic,ale menagerowie tylko rączki zacierają,bo za każdego "złapanego"
    człowieka mają spory procent.
    Jak chcesz być agentem, to zapamietaj to: czy masz dochód, czy nie masz,to
    musisz założyć działalność na własny rachunek i płacić co miesiąc składki(
    zusy i inne),łącznie ponad 800 zł.
    Mój licencjat leży i kwiczy,głęboko schowany w szufladzie.

    Pozdrawiam,

    Kaja

  • 3. Data: 2002-09-02 19:50:57
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Użytkownik <m...@p...fm> napisał (a):

> [...]
    > licencje, kursy itp rzeczy i jak póżniej wygląda sprawa
    > reprezentowania firm ubezpi. jak to się odbywa pozdrawiam.

    Po krótce: agent, doradca, czy jak zwał, to jedno, broker -
    coś całkiem inszego.

    Agentem możesz zostać dla jednej firmy w ramach jej struktury
    agencyjnej albo dla jakiejś firmy sieciowej typu FMG, Allfinanz,
    Euro-Finanz, itd. Te ostatnie zwykle działają na zasadzie
    MLM, więc na początku dostajesz tylko część prowizji, którą
    dostałbyś pracując bezpośrednio dla TU. Ale za to masz możność
    sprzedawać ubezpieczenia wielu towarzystw. Unikaj raczej firm,
    które każą Ci się na początek samemu ubezpieczyć. Jak Ci nie
    wyjdzie, to polisę zerwiesz i składki pójdą się kochać.

    Żeby zostać agentem musisz przejść szkolenie, obecnie 250 h
    teoretyczno-praktyczne. Prawo cywilne, produkty, akwizycja.
    Może to w kwestiach praktycznych dość różnie wyglądać zależnie
    od firmy. Ale prawo cywilne i produkty będziesz musiał poznać,
    żeby zdać egazmin państwowy KNUiFE.

    Prawdopodobnie w większości firm za szkolenie coś trzeba
    zapłacić.

    A sprawa z brokerką jest na pewno bardziej skomplikowana i
    kosztowna (szkolenia, egzamin), dokładnie się nie orientuję.
    Ale to już wyższa szkoła jazdy, bo nie jesteś reprezentantem
    towarzystwa, a klienta.

    --
    Konrad J. Brywczyński No use to complain
    k...@b...tk If you're caught out in the rain

  • 4. Data: 2002-09-04 20:50:01
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > jak póżniej wygląda sprawa reprezentowania firm ubezpi. jak to się odbywa

    Szczera rada daruj sobie bycie agentem. 95% nowych agentów rozpoczyna
    działalnośćna kupnie polisy sobie i swoim najbliższych nie dostając za to nawet
    wynagrodzenia. Jeżeli będziesz pracował i miał trochę szczęścia to sprzedasz
    pare polis za które firma ubezpieczeniowa wypłaci ci prowizję.Jeżeli pózniej
    nie sprzedasz nic lub mało to cię zwolnią, a z reszty prowizji nici. Zainkasuje
    ją twój kierownik.
    Osobiście nie polecam . Za swoją pracę i sprzedarz 9 polis jedna z firm (AL)
    nie zapłaciła mi do tej pory i nie zapłaci.
    Pozdrowienia i znajdz sobie inne zajęcie bo te tylko z pozoru wygląda na
    fascynujące i dochodowe.