PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy

  • 1. Data: 2005-06-25 19:25:44
    Temat: Wypowiedzenie umowy
    Od: "Jegobra" <k...@o...pl>

    Witam!!
    Mam takie pytanie - czy jeśli w naszym zakładzie pracy wynagrodzenie zgodnie
    z regulaminem płacone ma byc do 10-go każdego miesiąca a pracodawca opóźni
    się chociaż o 1 dzień to należy to juz traktować jako ciężkie naruszenie
    obowiązków pracodawcy względem pracownika i podlega to wypowiedzeniu umowy
    pracodawcy z jego winy?? W kodeksie jednoznacznie napisane jest, że podstawą
    do takiego wypowiedzenia jest naruszenie któregokolwiek z tych
    najważniejszych obowiązków pracodawcy (min. terminowe płacenie
    wynagrodzenia). Moje pytanie dotyczy jednak sytuacji kiedy otrzymuje
    wynagrodzenie na konto i pracodawca wyśle co prawda pieniądze 10-go ale na
    konto wchodzi dopiero 11-12 dnia. Która z tych dat się liczy??? Proszę tylko
    o odpowiedzi w 100% pewne ponieważ chcę złożyc takie wypowiedzenie.
    Pozdrawiam.!!!

  • 2. Data: 2005-06-25 19:56:02
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy
    Od: "ja :P" <s...@p...fm>

    zawsze liczy się data dokonania przelewu. A że na twoje konto wpływa po
    kilku dniach, to tylko wina banków.

  • 3. Data: 2005-06-26 08:09:24
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ja :P" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    > zawsze liczy się data dokonania przelewu. A że na twoje konto wpływa po
    > kilku dniach, to tylko wina banków.

    Oczywiście, że nie. Liczy się dzień, w którym pracownik "miał możliwość
    skorzystania z przekazanych mu pieniędzy". Wina, być może, jest po stronie
    banku, ale względem pracownika odpowiada za to pracodawca.

    L.

  • 4. Data: 2005-06-27 07:37:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 26 Jun 2005 10:09:24 +0200, "Liwiusz"
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> zakodował:

    > Oczywiście, że nie. Liczy się dzień, w którym pracownik "miał możliwość
    >skorzystania z przekazanych mu pieniędzy". Wina, być może, jest po stronie
    >banku, ale względem pracownika odpowiada za to pracodawca.

    Dokładnie - taka jest prawda. Pracownik ma otrzymać kaskę do
    dyspozycji (powinien dostać wypłatę do rączki - a zgoda na przelewanie
    pieniędzy do banku to tylko udogodnienie, na które musi się pracownik
    zgodzić - ale ja, gdybym miał przez to kasę dostawać później, nie
    zgadzałbym się).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-06-27 08:14:37
    Od: "ja :P" <s...@p...fm>

    zgadzam się że pracownik do tego dnia otrzymuje kasę do ręki. Ale jak
    sięzgodził na konto, to w każdym pracodawca dokonuje przelew. a że wybrałeś
    "udogodnienie" zwane dalej bankiem, to nie ma się co dziwić
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-06-29 19:07:37
    Od: Krt <k...@w...pl>

    Kaizen napisał(a):

> [...]
    > pieniędzy do banku to tylko udogodnienie, na które musi się pracownik
    > zgodzić - ale ja, gdybym miał przez to kasę dostawać później, nie

    Alw czy pracodoawca ma obowiazek poinformowania pracownika ze jak
    wybierze on "opcje" przelewu na konto to data fizycznego dostepu do kasy
    moze sie wydluzyc (np o 1 czy 2 dni)?

  • 7. Data: 2005-06-29 20:55:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 29 Jun 2005 21:07:37 +0200, Krt <k...@w...pl>
    zakodował:

    >moze sie wydluzyc

    Nie może się wydłużyć.

  • 8. Data: 2005-06-30 10:09:05
    Od: "Krzysztof Czaprowicz" <k...@i...pl>

    > Nie może się wydłużyć.

    Co racja to racja. Oto cytat ze strony
    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=19:

    "Wynagrodzenie za pracę powinno być wypłacone w gotówce do rąk pracownika.
    Inna forma wypłaty wynagrodzenia, w szczególności przelew na konto bankowe
    pracownika, jest dopuszczalna tylko - zgodnie z art. 86 § 3 Kodeksu pracy -
    za uprzednią zgodą pracownika wyrażoną na piśmie. Przelew wynagrodzenia za
    pracę na konto bankowe pracownika powinien być dokonany w takim terminie, by
    pracownik mógł podjąć to wynagrodzenie ze swojego konta bankowego w dniu,
    który jest dniem wypłaty wynagrodzenia."

    Czyli wszystko jasne.
    Pozdrawiam
    K.C.

  • 9. Data: 2005-06-30 17:32:03
    Od: "Jegobra" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Czaprowicz" <k...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:da0gl9$dmo$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > takim terminie, by pracownik mógł podjąć to wynagrodzenie ze swojego konta
    > bankowego w dniu, który jest dniem wypłaty wynagrodzenia."

    o taką odpowiedź właśnie mi chodziło - konkretną i na temat a nie gdybanie i
    domysły - dzięki - tylko jeszcze jedno pytanie - czy jeśli pracodawca wpłaca
    mi te pieniądze nie 10-go jak jest ustalone w regulaminie pracy (i KP) tylko
    11-12-go dnia miesiaca to czy moge mu wypowiedziec umowę z jego winy jako
    "ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy"???

    Również prosze o konkretną odpowiedź.

  • 10. Data: 2005-06-30 19:32:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 30 Jun 2005 19:32:03 +0200, "Jegobra"
    <k...@o...pl> zakodował:

    >Również prosze o konkretn? odpowiedĽ.

    Tak