PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop bezplatny a ZUS

  • 1. Data: 2003-07-04 06:01:44
    Temat: Urlop bezplatny a ZUS
    Od: w...@p...onet.pl

    Moja zona ma zamiar pojsc na 5-miesieczny urlop bezplatny. Po urlopie
    najprawdopodobnie podejmie ponownie prace.
    Co z ZUSem przez te 5 miesiecy? Zaklad nie placi skladek za okres urlopu
    bezplatnego czy powinnismy placic je sami?
    Jesli nie bedziemy placic jakie sa tego konsekwencje (ubezpieczenie zdrowotne i
    swiadczenia emerytalne)?
    Jestem niestety w tym temacie zielony i bede bardzo wdzieczny gdy ktos wyjasni
    mi kwestie "Urlop bezplatny a ubezpieczenie zdrowotne i swiadczenia
    emerytalne"

    Pozdrawiam,
    Karoten.

  • 2. Data: 2003-07-04 16:39:31
    Temat: Re: Urlop bezplatny a ZUS
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    wyjasni
    | mi kwestie "Urlop bezplatny a ubezpieczenie zdrowotne i swiadczenia

    Nikt żadnych składek nie płaci.
    Prawo do świadczeń zdrowotnych trwa przez 30 dni urlopu bezpłatnego, potem
    ustaje.
    Następnie można zawrzeć dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne.
    Do emerytury czy renty oczywiście okres ten się nie zalicza.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-09-08 08:20:23
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > Prawo do świadczeń zdrowotnych trwa przez 30 dni urlopu bezpłatnego, potem
    > ustaje.

    Dzieki za odpowiedz. Czy mozesz podac przepis ktory o tym mowi?

    Pozdrawiam,
    Tomek.

  • 4. Data: 2003-09-08 09:28:20
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > Dzieki za odpowiedz. Czy mozesz podac przepis ktory o tym mowi?

    Znalazlem. Dla zainteresowanych: Dz. Ustaw. 45 poz 391 art 10.5