PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a diety.

  • 1. Data: 2007-04-25 06:57:14
    Temat: Umowa zlecenie a diety.
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    Jak wyglada sytuacja pracownika w zakresie wyplacania diet w okresie
    swiadczenia pracy za granica (Holandia, zakladam ze zostalbym formalnie
    oddelegowany do pracy tamze) w przypadku gdyby pracodawca chcial mnie
    zatrudnic w Polsce na umowe inna niz umowa o prace (czyli na umowe zlecenie,
    umowe o dzielo czy cos jeszcze innego) i wyslac do pracy do Holandii? Czy
    wtedy naleza mi sie diety i czy mam mozliwosc korzystania ze sluzby zdrowia na
    podstawie europejskiej karty ubezpieczenia zdrowotnego (tak chyba sie to nazywa).

    I pytanie drugie, jezeli firma wysylala mnie jako zatrudnionego na umowe o
    prace w Polsce do swiadczenia pracy w Holandii, czy ma wtedy obowiazek
    wyplacania mi diet czy jest to tylko widzimisie firmy? W rachube wchodzi
    sluzbowa kwatera, ale wyzywienie we wlasnym zakresie.

    Pozdrawiam,

    CDD

  • 2. Data: 2007-04-25 08:39:50
    Temat: Re: Umowa zlecenie a diety.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f0mu4a$t1v$1@inews.gazeta.pl Clouddancer
    <c...@g...pl> pisze:

> [...]
    > swiadczenia pracy w Holandii, czy ma wtedy obowiazek wyplacania mi diet
    > czy jest to tylko widzimisie firmy? W rachube wchodzi sluzbowa kwatera,
    Prawo (a konkretnie Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z
    dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania
    należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub
    samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza
    granicami kraju, Dz.U. 2002 nr 236 poz. 1991) określa sposób i wysokość diet
    dla pracowników budżetówki i samorządów.

    Ich aktualne wysokości: Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14
    września 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości oraz
    warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w
    państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży
    służbowej poza granicami kraju, Dz. U. 2005 nr 186 poz. 1555).

    Pozostali pracodawcy mogą ustalić własne zasady wypłacania diet albo przyjąć
    rozwiązanie ministerialne.

    Natomiast umowy cywilno-prawne nie powodują powstania stosunku pracy, toteż
    nie jesteś pracownikiem. Musisz zatem warunki płatności negocjować w ramach
    tej umowy.

    Co do lecznictwa - nie mam pewności.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-04-25 13:21:51
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Natomiast umowy cywilno-prawne nie powodują powstania stosunku pracy, toteż
    > nie jesteś pracownikiem. Musisz zatem warunki płatności negocjować w ramach
    > tej umowy.

    Czyli slowem jezeli jestem zatrudniony na umowie-zleceniu to jest to tylko ile
    wyrwe dla siebie w ramach normalnej zaplaty za prace, bo diet niet.

    > Co do lecznictwa - nie mam pewności.

    Hm... no to by sie jednak przydalo wiedziec. Ale dzieki za odpowiedz, o krok
    blizej. :)

    Pzdr, CDD

  • 4. Data: 2007-04-25 16:21:30
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f0nklf$eji$1@inews.gazeta.pl, * Clouddancer* wrote:

    > Hm... no to by sie jednak przydalo wiedziec. Ale dzieki za odpowiedz,
    > o krok blizej. :)

    Pytanie pomocnicze: Czy w polsce oplacasz/oplacane za ciebie sa skladki ZUS
    (na ubezp zdrowotne) i tym samym masz prawo do "bezplatnej" opieki
    zdrowotnej swiadczonej przez NFZ?

    Moim zdaniem jesli tak, to nie stoi nic na przeszkodzie zeby udac sie o ile
    dobrze pamietam NFZ i uzyskac odpowiednie zaswiadczenie (na jakimstam
    druczku) o tym ze prawo do ubezp posiadasz i na jego podstawie bedziesz mogl
    sie leczyc za granica.

    Jesli natomiast skladki zus nie sa w polsce odprowadzane (a powinny bo nie
    jestes studentem <26 roku zycia) to skoro nie masz prawa do bezplatnego
    leczenia w Polsce to nie masz go i za granica.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."