PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozpoczecie DG

  • 1. Data: 2003-12-15 15:18:30
    Temat: Rozpoczecie DG
    Od: "Dominik" <j...@g...pl>

    Witam,
    Pytalem juz na pl.biznes, ale nie udalo mi sie uzyskac odpowiedzi, wiec moze
    sprobuje tutaj - otoz: zamierzam zaczac gdzies na poczatku przyszlego roku
    dzialanosc gospodarcza (styczen) i teraz moje pytanie - czy lepiej
    pospieszyc sie i zaczac rejestracje juz teraz, czy ze spokojem odczekac do
    stycznia. Chcialbym miec jak najmniej papierkowej roboty, a z tego co wiem
    do konca roku DG
    rejestruje sie w urzedzie gminy/miasta a jak to bedzie po nowym roku? Wiecej
    formalnosci, czy moze latwiej?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 2. Data: 2003-12-15 18:52:14
    Temat: Re: Rozpoczecie DG
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Mon, 15 Dec 2003 16:18:30 +0100, gdy "Dominik"
    <j...@g...pl> napisał:

> [...]
    >do konca roku DG
    >rejestruje sie w urzedzie gminy/miasta a jak to bedzie po nowym roku? Wiecej

    Też się nad tym zastanawiam:)
    Jeśli chcemy płacić liniowe 19% to musimy się wyrobić w USk. do połowy
    stycznia.

    Formalności ma być podobno mniej - wniosek o regon i aktualizację nipu
    będzie się składać już z ewidencją. Jak to będzie działało w praktyce...

    r.

  • 3. Data: 2003-12-15 21:34:06
    Od: "Dominik" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > Też się nad tym zastanawiam:)
    > Jeśli chcemy płacić liniowe 19% to musimy się wyrobić w USk. do połowy
    > stycznia.

    No to chyba czekamy do 1 stycznia?;) Ale z tym podatkiem - moglbys mi
    wyjasnic mniej wiecej o co biega, lub zarzucic jakiegos linka lub cos w tym
    stylu - ja niestety jestem calkiem zielony w te klocki i jezeli chodzi o
    rozliczanie tego wszystkiego to mam zamiar zdac sie na znajomego
    ksiegowego - sam daje tylko pomysl a wykonanie to licze na wsparcie innych
    ;)
    > r.
    Dominik

  • 4. Data: 2003-12-15 21:59:45
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Robert Drozd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> wrote in message
> [...]
    Wiecej

    > Też się nad tym zastanawiam:)
    > Jeśli chcemy płacić liniowe 19% to musimy się wyrobić w USk. do połowy

    Dlaczego?

  • 5. Data: 2003-12-16 00:48:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brlahg$ak8$1@atlantis.news.tpi.pl>, Mariusz Jankowicz wrote:

    > Dlaczego?

    Bo wg projektu nowej ustawy o pdof do 20 stycznia osoby prowadzące
    działalność gospodarczą muszą się zadeklarować, czy wybierają liniowy
    podatek dochodowy 19% od dochodów osiąganych z tej działalności. Jeśli jej
    do tego czasu nie zgłosisz do US, to niespecjalnie jest co wybierać. :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2003-12-16 00:53:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brl9dp$5c5$1@inews.gazeta.pl>, Dominik wrote:

> [...]
    > rozliczanie tego wszystkiego to mam zamiar zdac sie na znajomego
    > ksiegowego - sam daje tylko pomysl a wykonanie to licze na wsparcie innych

    Zakładaj teraz. Idea 'wszystko w jednym okienku' jest szlachetna, ale ja
    jakoś tego nie widzę, te wszystkie urzędy są zupełnie ze sobą niezgrane,
    nie wie lewa ręka co robi prawa. Jedyna interakcja jaką zauważyłem podczas
    zakładania DG to była konieczność wpłaty opłaty za zgłoszenie VAT na konto
    urzędu miasta. :) I jakoś nie wierzę, żeby to wszystko ot tak 'cyk' się
    w piątek 02.01.2004 miało pozmieniać. Przynajmniej na początku będzie taki
    burdel, że będziesz do wakacji tę DG rejestrował, takie jest moje zdanie.

    A więc biegiem do urzędu miasta/gminy, powinieneś przed świętami dostać
    wpis, a potem to już z górki, REGON to niemal na poczekaniu, ZUS to bajka,
    tylko US może marudzić, ale jeśli masz NIP, to w sumie też to od razu
    załatwisz. Zasadniczo zdążysz przed 20.01 i zgłoszeniem na 19% podatek. ;)

    Tylko rozważ sobie, czy będziesz tyle zarabiał, żeby się te liniowe 19%
    pakować, bo tutaj nie ma ulg i chyba kwoty wolnej.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2003-12-16 01:25:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik wrote:
> [...]
    > tylko US może marudzić, ale jeśli masz NIP, to w sumie też to od razu
    > załatwisz. Zasadniczo zdążysz przed 20.01 i zgłoszeniem na 19% podatek. ;)

    No i jeszcze jedna sprawa - o ile mi wiadomo, to wg obecnego stanu prawnego
    (na pl.soc.prawo pisali, że to się ma zmienić, ale czy nasi biedni, ciężko i
    uczciwie pracujący parlamentarzyści zdążą... ;) od nowego roku ewidencję osób
    fizycznych prowadzących działalność gospodarczą przejmuje KRS. Wpisanie tam
    sp.j. na przykład to spore koszta, pewnie z DG tak nie będzie, ale wiesz...

    Ogólnie wchodzisz w bagno bracie ;) Wygospodaruj sobie kilka weekendów na
    DOKŁADNE przeczytanie ustawy o VAT, pdof, ubezpieczeniach społecznych,
    mniej-więcej 1/3 KC, no i oczywiście wszystkie okolicznościowe
    rozporządzenia MF i tak dalej. ;) Bo pamiętaj, że to Ty jesteś za wszystko
    odpowiedzialny, znajomy księgowy w razie problemów powie 'no sorry stary',
    a to Ty będziesz zwracał podatki z odsetkami i karami ;)))
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2003-12-16 08:25:21
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Jeśli jej
    > do tego czasu nie zgłosisz do US, to niespecjalnie jest co
    > wybierać. :)

    tzn co? po 20.01 bedzie do wyboru tylko podatek na starych zasadach?
    Jak to ma wygladac (tak ogolnie?)

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 9. Data: 2003-12-16 08:38:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <X...@1...110.122.80>, ErkA wrote:

    > tzn co? po 20.01 bedzie do wyboru tylko podatek na starych zasadach?

    Chyba tak... Chodzi im o to, żebyś się zadeklarował przed faktycznym
    płaceniem, a nie pod koniec roku, kiedy sobie dokładnie policzysz, czy było
    warto. ;)

    > Jak to ma wygladac (tak ogolnie?)

    Na stronach Sejmu jest projekt, poczytaj.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 10. Data: 2003-12-16 10:20:34
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    .

    > Chyba tak... Chodzi im o to, żebyś się zadeklarował przed faktycznym
    > płaceniem, a nie pod koniec roku, kiedy sobie dokładnie policzysz, czy
    było
    > warto. ;)

    No dobrze, a jeśli zarejestruję działalność 21.01 to co? Nie mam wyboru, bo
    wybór był do 20.01? Przecieśż to bez sensu?

    --
    Addy 2.0 (preview) - http://addy.home.pl