PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-21 11:43:58
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gsjogj$4ec$1@achot.icm.edu.pl...
    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    > Jak chcesz kształtować opłacalność zatrudniania pracowników za płacę
    > minimalną ? Ze swojej kieszeni dołożysz ? A może ukradniesz innym ?
    > Płaca minimalna to tyle, za ile ktoś ZECHCE Cię zatrudnić i Ty
    > PRZYJMIESZ taką ofertę.

    Czy uważacie, że zniesienie płacy minimalnej uszczęśliwiłoby gospodarkę?

    Każdy kij ma dwa końce.

    Dobra, znieśmy. I co się stanie dalej?

    Dojdzie na pewno do 'chwilowego' zaburzenia równowagi na rynku pracy.
    Zaczną się masowe zwolnienia w nadziei, że dotychczasowych pracowników
    będzie można zastąpić jeszcze tańszymi.
    Zwiększy się import legalnej 'taniej' siły roboczej ze wschodu...

    Czy produkty potanieją? Być może niektóre tak, ale obniży się ich
    jakość.
    Ceny towarów wysokoprzetworzonych raczej nie, a wręcz przeciwnie.
    Bo ilość pieniądza na rynku nie zmieni się, a na produkty droższe, nie
    1-szej potrzeby stać będzie mniejszą liczbę osób.