PracaGrupypl.praca.dyskusjewybor studiow › Re: wybor studiow
    From: Michał <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wybor studiow
    Date: Sun, 13 Jul 2003 19:24:59 +0200

    adrin wrote:
    > moze to troche ot.. ale wlasnie stoje przed wyborem kierunku studiow i
    > biorac pod uwage doswiadczenie i wiedze grupowiczow chcialem poprosic o
    > porady :)
    > rzecz jasna zalezy mi na wyborze dajacym realne szanse znalezienia
    > zatrudnienia za piec lat.
    > do wyboru mam: inzynieria srodowiska, elektronika i telekomunikcja(to na
    > agh) oraz stosunki miedzynarodowe(to na ae w krakowie)
    > osobiscie sklaniam sie ku ostatniej opcji.
    >
    > pzdr,

    Cóż, moge Ci powiedzieć jak to bywa na agh. Ja studiuję wprawdzie
    informatykę, ale to pokrewne do telekomunikacji. Wielu moich znajomych z
    kierunku pracuje już gdzieś dorywczo, w przeciwieństwie do osób które
    znam z inżynierii lub stosunków. Z reguły robią coś na zlecenie, np.
    serwisy WWW. Ja sam troszeczke pracowałem jako administrator. Pieniądze
    są oczywiście z tego drobne, ale praca jest, wystarczy troche dobrych
    chęci i cierpliwości - od razu nikt Ci nie da 2 tys. Mój znajomy z
    automatyki załatwiał sobie praktyki po 3 roku (czytaj: znalazł sobie je
    sam). Wyjechał do Niemiec na wakacje. Zaproponowali mu pracę, w tym roku
    też jedzie tam na dwa miesiące. Dużo zalezy od Ciebie. Ważne jest
    nastawienie z jakim idziesz na studia. Sądząc po pewnej ilości osób mi
    znajomych (ok. 75-80%) poszli na studia, bo 'kierunek był prestiżowy',
    albo 'bo to fajny okres, kiedy jeszcze rodzice cię utrzymują, a jesteś
    już dorosły i możesz robić co ci się żywnie podoba'. Ciężko się dziwić,
    że spędzając 5 lat w taki sposób człowieka ogarnia zdziwienie, gdy
    dostając wypłatę czuje się 'jak by ktoś dał mu w mordę' (cyt.'Dzień
    świara' - polecam), oczywiście, jeśli pracę znajdzie. Machanie
    papierkiem nie wystarcza. Prestiż uczelni to zdecydowanie za mało. Co do
    pracy po studiach to nie podzielę się z Tobą doświadczeniem, chociaż
    może powinieneś spojrzeć na grupę pl.praca.oferowana. Polecam też
    zaglądnąć do ostatniego numeru gazety 'Profit'. Chcieć to móc.

    pozdrawiam

    - m z -

    P.S. A tak w ogóle to właśnie skończyłem 2 rok.