PracaGrupypl.praca.dyskusjerynek pracy dla programistów PL/SQL › Re: rynek pracy dla programistów PL/SQL
  • Data: 2007-08-31 09:04:38
    Temat: Re: rynek pracy dla programistów PL/SQL
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 31, 8:26 am, Herakles <h...@b...pl> wrote:

    > Co nazywasz "nowoczesnym" językiem programowania, narzędzie do układania
    > okienka w łindołsie?

    Nowoczesne jezyki programowania to jezyki takie jak Python ktore
    pozwalaja Ci sie skupic na tym co chcesz osiagnac, a nie na tym jak to
    zaimplementowac. SQL i PL/SQL mialy te same zalozenia ale roznica jest
    taka, ze jak Ci czegos w Pythonie brakuje to mozesz go sobie
    rozszerzyc sam. W PL/SQL mozesz zrobic tylko to o czym pomysleli
    wczesniej programisci w Oracle. Sprobuj np. zaimplementowac sobie w PL/
    SQL drzewo.

    > No dobra niech Ci będzie. Ale chciałbym zauważyć, że
    > np. język C jest trochę starszy ode mnie i pewnie też od ciebie i może jest
    > starodawny, ale jest na tyle dobry, że wciąż jest używany.

    Moze i masz racje mowiac o C ale PL/SQL to nie jest C. Roznica taka
    sama jak powyzej - w C nawet jesli cos jest trudne to jest ciagle
    mozliwe bo mozesz sobie jezyk rozszerzyc - w PL/SQL nie.

    Do tego wszystkiego dochodzi to, ze jest zle zaprojektowany (np. dwa
    rodzaje bledow - exception i application-error, ktorych w dodatku nie
    da sie ulozyc w hierarchie) i ma ciagle bledy (moge napisac piec
    krotkich linijek kodu, ktore spowoduja ze 10g - nie wiem jak inne bo
    nie testowalem - zacznie pozerac pamiec systemu, a pozniej po prostu
    padnie - cala baza :/ ). Oracle nie poprawi tego bo dla nich
    wazniejsza jest kompatyblinosc ze wczesniejszymi wersjami niz
    poprawienie designu jezyka.

    Dyskusja zrobila sie chyba troche off-topic => FUT:
    pl.comp.programming

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski