PracaGrupypl.praca.dyskusjeprawa do nieoplaconego utworu › Re: prawa do nieoplaconego utworu
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prawa do nieoplaconego utworu
    Date: Mon, 31 Jan 2005 01:03:48 +0100

    Pięknego dnia Mon, 31 Jan 2005 00:26:50 +0100, "LupoAlberto"
    <l...@f...adres.pl> zakodował:

    >I tu się mylisz, bo przeniesienie praw majatkowych jest WYNIKIEM umowy,
    >a nie warunkiem jej wykonania.

    Właśnie jest wyspełnieniem umowy.

    >Nie nie jest twoja.

    Bzdura. Przy zakupie na raty prawo własności zostaje przeniesione
    natychmiast (niezależnie od zapłaty). Na tym polega główna różnica
    sprzedaży na raty od leasingu operacyjnego.

    >W przypadku np kupna samochodu na raty nie możesz go sprzedać,
    >dopóki go nie spłacisz - chyba że dostaniesz zgodę banku.

    Bzdura. Chyba, że masz na myśli przeniesienie prawa własności na bank
    jako zabezpieczenie.

    >Tu też błąd - jest dokładnie odwrotnie - nie masz praw majątkowych,
    >jeśli w umowie nie zostało to zawarte - masz tylko prawo użytkowania.

    A to na jakiej podstawie? Przecież wynikiem tej umowy nie było dzieło,
    tylko wykonywanie pewnych czynności.

    >Jak kupujesz licencję na np. Windows, to nie znaczy że mozesz go
    >ropowszechniać, tylko że możesz go użytkować na własne potrzeby.

    Ale jak zatrudniam na umowę zlecenie programistę, by mi pisał program
    komputerowy, to zupełnie inna bajka niż kupno licencji.

    >W przypadku umowy o dzieło jest tak jak pisałem

    Tylko, że tu nie było umowy o dzieło. A przeniesienie praw jest
    niezależne od płatności.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded