PracaGrupypl.praca.dyskusjeprawa do nieoplaconego utworu › Re: prawa do nieoplaconego utworu
  • Data: 2005-01-29 12:51:10
    Temat: Re: prawa do nieoplaconego utworu
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozwijalem w ramach umowy zlecenia program komputerowy i przekazalem go
    > zleceniodawcy. Za zlecenie nie zaplacono mi. Czy w takim przypadku
    > zleceniodawca ma prawa autorskie do napisanego kodu?

    Nie, prawa autorskie masz zawsze Ty, i nikt ci nie może ich odebrać.

    Ale tobie chodzi o prawa majątkowe.
    Tych pracodawca też nie ma, bo ich przekazanie następuje w wyniku tej
    umowy (tak zakładam) - w ten sposób pracodawca może je wykazać.
    Z umowy pracodawca się nie wywiązał, więc nie może na jej podstawie
    żądać praw do oprogramowania.

    LupoAlberto