PracaGrupypl.praca.dyskusjepracodawca niepłacący pensji › Re: pracodawca niepłacący pensji
  • Data: 2004-12-16 19:50:11
    Temat: Re: pracodawca niepłacący pensji
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    "grochu" <g...@g...pl> wrote in message

    > Witam forumowiczów i chcę zapytać, czy ktoś z Was odzyskał przed Sądem
    > Pracy
    > zaległe pensje w wyniku nagonki PIPu na nierzetelnych pracodawców ?

    Ja pensje dostawalem w terminie (nie placono mi za nadgodziny chociaz juz
    inna historia), ale z rozmow z wieloma znajomymi dowiedzialem sie, ze oni
    dostaja wyplate ze sporym opoznieniem i to czesto w zaliczkach. Wyglada na
    to, ze jest to nagminne, czy ktos wogole zauwaza ten problem? Oczywiscie
    znajomi na moje sugestie, ze powinni przeciwstawic sie takim praktykom
    odpowiadaja, ze nie chca stracic pracy. Zadziwiajacy jest dla mnie brak
    reakcji PIP na te powszechna praktyke. Czy jedyne wyjscie to odejscie z
    pracy i pozew do sadu?
    Czy niewyplacenie pensji nie podlega pod kodeks karny?
    Niestety dochodzi do tego brak mozliwosci wyegzekwowania naleznych pieniedzy
    (nawet zasadzonych po wygranym procesie) od kontrahentow w przypadku
    prowadzenia dzialanosci gospodarczej. Znam firmy, ktore zbankrutowaly
    wylacznie z tego powodu. I jak tu pracowac w takim kraju? eh.