-
Data: 2006-07-18 06:54:00
Temat: Re: praca sekretarki
Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]beti wrote:
> Od niedwana rozpoczelam prace sekretarki i mam teraz przedstawic plan
> organizacyjny sekretariatu poszukuje osób które przcuja lub
> pracowaly na takim stanowiasku i mogly by podzielic siewiedza.Chodzi
> mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
> dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede
> wdzieczna za kazda wiadomosc !!
>
Wygladasz na osobe, ktora nie miala przedtem nic do czynienia z
sekretariatem i ktora nie przejmuje go po kims, kto by mogl wyjasnic.
Jesli sie myle, to przepraszam za pisanie strasznie podstawowych
oczywistosci, ale przedstawilas sie jako ktos, kto tych oczywistosci
potrzebuje.
1. Musi byc ksiega korespondencyjna. Zapisujesz w niej wszystko, to
przyszlo i wszystko, co wyszlo. Data, od kogo, do kogo, wewnetrzny
numer, ew. notka w jakiej sprawie, ew. notka, do ktorego poszlo
segregatora. Pisma wysylane kopiujesz przed wyslaniem i zachowujesz ich
kopie. Jesli oryginal czegos, co przyszlo, zabiera np. inny pracownik,
jego kopia tez musi zostac w biurze.
W segregatorze ukladasz po kolei wedlug numerow. Jesli ktos jest wazny
(np. skarbowka) lub ma sie z nim wiele korespondencji (np. najwazniejszy
kontrahent) to warto mu zalozyc osobny segregator.
Jest to mnostwo papieru (mozna to prowadzic tez w wersji elektronicznej,
ale to mi nie wyglada na ten rodzaj sekretariatu), w kazdym razie
przechowywanie w oryginale lub kopii wszystkiego, co kiedykolwiek
przeszlo przez sekretariat (z wyjatkiem smieciowych reklamowek) to
podstawa organizacji.
2. Podziel sobie dokumenty, jakie sie pojawiaja, na kategorie i opracuj
dla kazdego sciezke, czyli co sie z nim dalej robi. Zazwyczaj bedzie to
przekazanie tego (lub zawartej w tym informacji) dalej, czasem po
jakiejs obrobce. Zamowienia, reklamacje, zaproszenia na targi, oferty
wspolpracy etc. - ilosc i rodzaj kategorii zaleza od branzy i wielkosci
firmy, a o tym nic nie mowisz. Jak nie wiesz, co robic z danym
dokumentem, pytasz szefa i na podstawie jego odpowiedzi tworzysz regule
dla danego rodzaju dokumentu.
3. W latwo dostepnym miejscu musisz miec przegrodke na rzeczy biezace,
czyli te, ktore wymagaja zajecia sie nimi przed przekazaniem ich dalej -
te, ktorych "sciezka" nie zostala wykonana. Moze byc to kilka
przegrodek, wedle hierarchii pilnosci czy rodzaju. Jesli sie nie
zajmujesz niczym, co nie moze czekac, to sie zajmujesz tymi rzeczami.
Spokoj duszy osiagasz tylko wtedy, jak to miejsce jest puste. :)
4. Uzywaj kalendarza i wpisuj tam nie tylko spotkania szefa, ale tez
rzeczy do zrobienia na "za miesiac". Jesli masz cos zrobic na jakis
dzien, np. prezentacje na jakas impreze, to zapisz to sobie na dzien, w
ktorym musisz to zaczac robic, zeby spokojnie zdazyc.
5. Trzymaj pod reka "to-do-list", czyli liste rzeczy do zrobienia.
Zapisuj tam nawet malenkie czy nalezace do kategorii "na pewno
zapamietam" polecenia czy prosby od osob, ktorym swiadczysz uslugi.
Odhaczaj. Nie polegaj nigdy na swojej pamieci, jak nastapi chaos albo
nawal spraw, taka zarozumialosc sie msci. Trzymanie tego na pismie
pozwala tez dokladnie odtworzyc, co kiedy robilas, co bywa przydatne.
Uff.
Bardziej szczegolowych rad mozna udzielac wiedzac cos o tym konkretnym
sekretariacie.
--
http://nz.pasnik.pl
mieszkam w Nowej Zelandii :)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Awantura w PiS o Jacka Kurskiego. "Nierób zarabia krocie"
- Dokerzy z Gdańska walczą
- "[...] w pierwszej połowie roku 2025 przedsiębiorstwa zgłosiły zamiary zwolnień grupowych obejmujących 80 tys. pracowników."
- "[...] trzy związki zawodowe działające w koncernie Ringier Axel Springer Polska domagają się od firmy podwyżek płac."
- "sieć handlowa Kaufland przegrała w Polsce kolejny proces z działaczami związkowymi"
- Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- W czerwcu il. ofert pracy w PUP spadała o 50%, a rok do roku spadła o 66,6%
- Next.Gazeta informuje, że od 2029 roku (lub 2030 roku) cyfrowe euro stanie się prawnym środkiem płatniczym w całej UE
- Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- "w państwie bez stosów" poszukującego pracy wsadzają do psychiatryka za "niewygodne pytania"
- M$ kroczy tradycyjną ścieżką amerykańskich korpo wytyczoną przez IBM i Dehomag w latach 30. XXw. w III Rzeszy
- Ponad 300 pracowników Aquinos Bedding Poland w Łodzi nie otrzymało dotychczas pensji za kwiecień
- Trzy największe polskie centrale związkowe domagają się znacznych podwyżek w budżetówce i wzrostu płacy minimalnej.
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
Najnowsze wątki
- 2025-12-27 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-26 Gdańsk => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-26 Kraków => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=
- 2025-12-26 Kraków => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-26 Warszawa => Senior Backend Java Developer <=
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-22 Lublin => Project Manager <=
- 2025-12-22 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-12-20 Bieruń => Junior Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-20 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-12-18 Warszawa => Inżynier Systemów i Sieci <=




5 Najlepszych Programów do Księgowości w Chmurze - Ranking i Porównanie [2025]