PracaGrupypl.praca.dyskusjeodmowa pracy › Re: odmowa pracy
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odmowa pracy
    Date: Mon, 31 Jan 2005 21:16:30 +0100

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ctlert$bqo$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "gosias" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ależ możesz odmówić. To wolny kraj. Tylko niekoniecznie chodzi o to, żeby
    > dawać zasiłki ludziom, którzy _nie chcą_ pracować. Jak nie chcesz
    > pracować,
    > to Twój problem. Zasiłek jest dla tych, którzy _nie mogą_ znaleźc pracy.
    > Ty,
    > jak widać, masz szansę pracować. Więc nie należy Ci się zasiłek.
    > Jaśniej nie potrafię.

    Stazysta moze dwa razy odmowic, przy trzeciej odmowie cos traci, ale chyba
    nie zasilek, bo do bycia stazysta trzeba miec brak doswiadczenia zawodowego,
    a zasilek przysluguje po przepracowaniu okreslonego czasu, wiec wysylanie na
    staz dotyczy ludzi z definicji bez prawa do zasilku.

    Podczas stazu mozna szukac pracy i bez problemow odejsc ze stazu, jak sie ja
    znajdzie, wiec nie widze wiekszego problemu, chyba ze komus zalezy na
    siedzeniu w domu i posiadaniu wolnego czasu. staz nie jest przymusowym i
    nieodwracalnym "skierowaniem do pracy", tylko daniem osobie bez
    doswiadczenia zajecia majacego w zalozeniu zwiekszyc jej szanse na rynku
    pracy przez ulatwienie zdobycia pierwszego doswiadczenia zawodowego. Z tego,
    co wiem, udzial w programie stazow tez jest dobrowolny i pytaja delikwenta,
    czy chce brac udzial w programie.

    I. (do dzis czyszczaca komputer po stazystach z 2003)