PracaGrupypl.praca.dyskusjenieplacone nadgodziny › Re: nieplacone nadgodziny
    From: "aNNI" <jmk[spam]666@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nieplacone nadgodziny
    Date: Wed, 19 Nov 2003 16:58:19 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@212.180.145.120

    Witam,

    > sory, ale wkurza mnie myślenie o nadgodzinach jako o dodatkowych
    > pieniądzach/wybranych godzinach wolnych. Ja idąc do pracy wiem że będę
    > siedział po godzinach, bo to normalne.

    TU sie popisales. Nadgodziny ani nie sa negocjowane przy umowie, ani tym
    bardziej nie powinny byc normalne. Jak to mawia moj szef (...pozdrawiam,
    jezeli czyta ta grupe): "pracownik ktory w nominalnych 8 godzinach pracy w
    ciagu dnia sie nie wyrabia z zadaniami, jest malo wydajnym pracownikem".

    >I wiem że w związku z tym - skoro
    > juz na starcie jasno mówimy sobie co i jak - mam prawo żądać większych
    > pieniędzy.

    Niekoniecznie. Obecnie mozesz sobie zadac , ale i tak pracodawca moze Ci
    "wynagrodzic" nadgodziny w postaci, albo wolnych, dni albo zaplaty. Zreszta
    okazuje sie, ze np. za "zwykle" 20 nadgodzin, przy 40 godzinach pracy
    tygodniowo (5 dni w tygodniu) i przy odpowiednio malej pensji (jakie obecnie
    sie dostaje),nie oplaca sie brac pieniedzy, bo wyjdzie tego tyle, ze nawet
    nie starczy na lody (mowie o wartosci netto). Lepiej dostac te 26 godzin w
    postaci wolnych od pracy dni.... Chociaz oczywiscie to zalezy wszystko od
    nas - czy walczyc o pieniazki czy dac sobie spokoj i odpoczac w domu.

    > Tak tu juz jest, że jak na początku się nie przyciśnie to później jest...
    > nieciekawie

    Masz racje. Ide na rozmowe kwalifikacyjna, faceta do muru i jak nie zgodzi
    sie na moje warunki, to nie przyjme jego oferty.
    Szanowny Panie gromax, przeciez wiemy wszyscy, ze tak sie nie da. Narazie
    jest probelm ze znalezieniem pracy przez wiele osob, a jak sie ja juz ma, to
    czlowiek stara sie, by jej nie stracic. Co, uprzedzam, nie oznacza ze kodeks
    pracy moze byc dowolnie lamany przez pracodawce.
    Zatem wracajac do punktu wyjscia... pracowac - tak, nadgodziny - nie. Nie
    dosc, ze za nadgodziny zazwyczaj nie wywalczy sie zaplaty, to jeszcze morale
    pracownika spadna, praca stanie sie maksymalnie niewydajna ....
    Moglabym tak wymieniac argumenty za NIE godzinami. Ale do tego trzeba dojsc
    samemu.

    Pozdrawiam,
    aNNI