PracaGrupypl.praca.dyskusjenauczyciele › Re: nauczyciele
    From: "Mir" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nauczyciele
    Date: 27 Feb 2004 08:18:12 +0100

    > Mam nadzieję, ze są wśród Was nauczyciele. Powiedzcie, czy zdarzyło wam się
    > kiedyś, żeby dyrektor stwierdził, ze np. jestescie nieudolni, nie nadajecie
    > się i macie się zwolnić itp. tylko dlatego, ze poskarżyliście się na złe
    > zachowanie ucznia?

    Sądzę, że takie sytuacje są dowodem raczej bezradności dyrekcji, której
    najwygodniej umywać ręce i zrzucić całą odpowiedzialność za wychowywanie
    młodzeży nauczycielom. Brak autorytetu dyrektora? Kiedyś, za moich czasów
    dyrektor to była matrona, samo jego pojawienie się budziło szacunek, choć wcale
    nie bił, nie krzyczał i stosował kar psychicznych.

    Cóz, nie jest to dobra sytuacja, gdy dyrekcja trzyma stronę uczniów podważając
    autorytet nauczyciela. Jeśli nie masz oparcia wyżej, spróbuj przemyśleć metody
    wywarcia presji na uczniów, aby nie dać im powodów do złego zachowawnia, ale na
    tyle ostrożnie, aby nikt nie mógł poskarżyć się o celowę gnębienie biednych
    aniołków. Mam nadzieję, że jeszcze są takie metody.