PracaGrupypl.praca.dyskusjekto jest odpowiedzialny ? › Re: kto jest odpowiedzialny ?
  • Data: 2002-05-23 14:48:54
    Temat: Re: kto jest odpowiedzialny ?
    Od: "Monika Pawska" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc Beata i Wszyscy grupowicze!

    Przede wszystkim będąc pracownikiem w innej firmie nie powinnaś sie bać
    konsekwencji. Podpisz umowę zlecenie( nie potrzeba uciekać do umowy o
    dzieło) Jest tak: pracując w innej firmie i z inną firmą podpisując zlecenie
    płacisz tylko podatek i zdrowotne.
    Raczej twój zleceniodawca powinien zgłosić Cię do Zus'u (ubezpieczenie
    zdrowotne) oraz odprowadzić podatek. Na koniec roku z tego sie rozliczasz
    więc jest to korzystne dla Ciebie zwłaszcza, że tych umów ma być więcej.
    Może zleceniodawca boi się ,że jeżeli będzie tych zleceń dużo a przyjdzie
    kontrola , mogą przyczepić się, że jest to "obejście prawa" tz. ta sama
    praca mogłaby być wykonywana na um. o pracę(ale zależy jaka to praca). Przy
    takim werdykcie zlecenie staje się umową o prace.
    Myślę,że klasycznie chce zmniejszyc koszty... i po prostu nie płacić. Nie
    wspomnę, że Tobie może nie zapłacić a pracę wykonasz.
    Pozdrawiam wszystkich,
    Monika
    m...@e...pl