PracaGrupypl.praca.dyskusjejava przekwalifikowanie › Re: java przekwalifikowanie
    From: glosnetu <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: java przekwalifikowanie
    Date: Mon, 24 Sep 2007 15:09:21 -0700

    On 24 Wrz, 21:52, " luk-luk" <l...@g...pl> wrote:
    > Witam
    > Mam oto taki maly dylemat, jestem administratorem sieci pracuje jako admin juz
    > dwa lata, i chyba nie jest to to co chcialbym robic przez reszte zycia, i tak
    > zastanawiam sie nad przekwalifikowaniem,
    > z moich dotychczasowych doswiadczen zrozumialem ze jednak chcialbym byc
    > programista, obecnie troche programuje w php, bashu, perlu.
    > Chcialbym programowac w javie,jave mialem na studiach sporo lat temu i
    > chcialbym odnowic, nabyc nowa wiedze na ten temat,moze jakies kursy,
    > ceryfikaty etc.
> [...]

    daruj sobie certyfikaty. Niepotrzebny wydatek, tym bardziej, ze malo
    kto na rynku je ma. Zainwestuj czas i (umiarkowane) srodki w nauke.
    Jesli masz background z php/perl/bash to bardzo dobrze, nie bedziesz
    musial uczyc sie, co to petla, zmienna, funkcja, klasa itp. Czeka Cie
    jednak dosyc bolesna migracja na obiektowosc - "pisanie z uzyciem
    obiektow", jak to sie praktykuje w php niewiele ma wspolnego z
    obiektowoscia.

    W javie olej w calosci temat programowania okienkowego (swing/awt) -
    to naprawde drobny margines. Skup sie nad j2ee (gl serwlety, ejb, jsp
    + hibernate, spring, struts, itp). Nie znajac Twojego poziomu
    zaawansowania trudno Ci polecic konkretna literature, ale za dosyc
    latwe (choc dramatycznie przegadane) uwazane sa ksiazki z serii Head
    First (Java, Serwlety, EJB, Design Patterns - warto poznawac w tej
    kolejnosci). Niezla jest tez seria Java Core. Z kolei Thinking in Java
    wymaga juz niezlego obycia i odpornosci na stres ;) W/w dadza Ci pewne
    podstawy, pozwalajace Ci rozwijac sie dalej.

    Jesli chcesz zbadac swoj poziom - poszukaj w sieci testow online na
    SCJP (podstawowy - pure java), moze znajdziesz tez na SCWCD
    (programowanie web) czy SCBCD (ejb).

    --

    Pozdrawiam,

    glos