PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
    From: "lukas3339" <l...@g...net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
    Date: Fri, 4 Feb 2005 14:32:25 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@sp130.internetdsl.tpnet.pl

    "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message
    news:opslocesnk5g9cba@62.233.223.195-ip-bimap.salsa.
    pl...
    > Dnia Fri, 4 Feb 2005 14:05:01 +0100, lukas3339 <l...@g...net.pl>
    > napisał:
    >

    > Ale te ciagle dni wolne faktycznie sa wielka przesada.
    > Teraz mam starsze dizecko, ale jak dziecko jest w klasach 1-4 i
    > nieoczekiwanie okazuje sie ( a naprawde wtedy widzi sie jakie to jest
    > czeste), ze "jutro nie ma zajec" albo "lekcje tylko do 11-ej" i nie ma jak
    > zagospodarowac takiego malucha, zapewnic mu bezpieczenstwa czy nawet
    > cieplego posilku (jesli obiady tez odwolaja) to ma sie wrazenie, ze szkola
    > to jedno wielkie pasmo wolnego przerywanego lekcjami.
> [...]

    Wiesz tylko powiedz jak problem rozwiazac? Przeciez jak pensje zostana takie
    jakie sa a szkoly nie beda placic za ferie to nikt pracowac w szkole nie
    pojdzie bo z glodu umrze ( przyjmujac ze utrzymuje sie tylko z tej pensji )
    , jak zlikwidujey wakacje, ferie to sie podniesie raban ze jak to? dzieciaki
    musza odpoczac itd. Niestety nie widze zlotego srodka. A co do stawki to
    wiadomo ze jest wyzsza niz przecietnego urzednika tylko ze kwestia jest taka
    ze w szkole tez nie mozna wziac sobie bog wie ile godzin, a czesto gesto
    dyrekcja obcina godziny i wtedy to dopiero trzeba kombinowac, nie
    wspominajac o tym ze idzie niz demograficzny wiec czuje ze niedlugo sytuacja
    w szkolnictwie sie bardzo pogorszy. Ogolnie to patrzac z prespektywy
    czlowieka z zewnatrz, ktory tej pracy nie poprobowal to faktycznie moze sie
    wydawac ze jest fajnie ale zapewniam Cie ze tak wcale nie jest. Ja na
    przyklad jako nauczyciel kontraktowy musze sobie teraz na rozpoczecie stazu
    na mianowanego poczekac 2 lata, pozniej przez kolejne 2 l i 9 mies musze
    robic staz, zbierac papiery, jezdzic na szkolenia i robic 100 innych rzeczy
    oczywiscie za darmo lub na wlasny koszt zeby moc dostac podwyzke. Czyli
    perspektywy mam swietne przez najblizsze 5 lat ( jak dobrze pojdzie bo moze
    byc ze wiecej ) nie mam co liczyc na jakas podwyzke a ceny ida w gore caly
    czas. Gdybym nie dorabial wieczorami to bym pewnie suchy chleb woda popijal.
    Ale zawsze znajda sie tacy ktorzy tej naszej stonki niecierpia i ktorych
    boli to ze mamy wakacje :-(

    --
    lukas3339