PracaGrupypl.praca.dyskusjedo informatyków - ile za administracje ms sql server? › Re: do informatyków - ile za administracje ms sql server?
  • Data: 2002-12-17 10:39:32
    Temat: Re: do informatyków - ile za administracje ms sql server?
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Dec 2002 23:16:20 +0100, Grochu wrote:

    > również wydaje mi się to przegięciem :-o
    > ja bym był szczęśliwy jakbym dostał połowę tego
    >
    > a poza tym praca prawdopodnie będzie polegać głównie na programowaniu w
    > transact-sqlu, a administracja niejako "przy okazji", no i niestety obawiam
    > się, że nie mają nawet Personal Edition a jedynie Desktop Engine, a to
    > oznacza walkę z osqlem (czyli tekstową konsolą :-( ), ale to już NTG, więc
    > sorry

    Wiesz co przychodzi mi na myśl porównanie z systemem przeciwpożarowym -
    poco firmy kupują drogie i dobre jeśli to i tak pewnie nigdy nie zadziała?
    Płaca informatyka powinna być uzależniona od tego co informatyk potrafi
    zrobić w sytuacji awaryjnej, bo od jego postępowania w przypadku awari
    zależy czy firma nie straci nic, straci troszeczke, czy poniesie duże
    straty jeśli system będzie przez pare dni wyłączony.
    Dlaczego na pensje informatyka patrzy się z perspektywy "a bo on bedzie
    siedział i tylko w sql'u dłubał", a nie z perspektywy "ile firma straci w
    razie problemów jak nie będzie dobrego informatyka"? Mam nadzieje że ktoś
    to sobie weźmie do serca i przestanie pieprzyć głupoty że 5tys. dla
    administratora/programisty to jakiś kosmos.

    Rygel