PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    From: a...@p...fm
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Date: 4 Feb 2005 17:59:25 +0100

    > No to lecmy po koli. Jesli nauczyciel ma pozostawac 40h do dyspozycji
    > dyrektora to tenze nauczyciel powinien siedziec owe 40h na d... w szkole i
    > po godzinach lekcyjnych byc dostepnym dla uczniow.
    za co nauczyciel stażysta dostawał by 750 zł na rękę, a kontraktowy ok. 9
    stówek...no comment...to ludzie z wyższym wykształceniem pracujący w SWOIM
    zawodzie...Ty naprawdę nie rozumiesz, co znaczy mówić przez 45 min, uciszać,
    podnosić głos i jak to męczy...bez porównania do siedzenia za biurkiem. Mam
    koleżanke, która zmieniła zawód - z nauczycielki przeszła do pracy w
    firmie...nie wyobrażasz sobie, jak bardzo chwali sobie swoje obecne zajęcia. Na
    lekcje uczniowie przychodzili jej pijani (gimnazjum), miała nerwice po pół roku
    pracy w szkole...moi nie przychodzą pijani - ale klną, g..no im się chce - i
    moje szczere chęci przekazania im wiedzy z języka mogę schować do kieszeni...

    Tak by uczen szedl do
    > szkoly jak rodzic do pracy na 8 h, a po lekcjach nadal zostawal w szkole
    > pod opieka nauczycieli ktorzy w tym czasie prowadziliby konsultacje,
    > pomagali rozwiazywac prace domowe, a w miedzyczasie mogliby sprawdzac
    > klasowki czy przygotowywac lekcje - bo w to ze je przygotowuja w domu to
    > nie uwierze
    a nie wierz. ja z bliska obserwuję większą liczbę nauczycieli niż Ty, moje
    zdanie jest takiej jak napisałam...nie masz też pojęcia, ile pracy trzeba
    włożyć w wychowawstwo klasy - a dostaje się za to dodatek 30 zł brutto do
    pensji...

    - moze 1% mlodych i naiwnych ktorym starsza kadra szybko wybija
    > mrzonki z glowy.
    nie jestem naiwna. Po prostu robię swoje. I nikt mi niczego nie wybija z głowy
    pod tym względem. Poza tym co rusz siedzę na jakiś szkoleniach - czasami do
    19tej wieczorem...to tak w ramach mojego niepełnego etatu, za który dostaję na
    rękę 517 zł (bo przykład z 22 godzinami dotyczy innej nauczycielki u mnie w
    szkole).

    > Inna sprawa ze nauczyciele nigdzie na swiecie nie sa dobrze oplacani -
    > zarowno szkolni jak i akademiccy.
    i to wg Ciebie jest w porządku?

    Jeszcze w czasie studiow spedzalem
    > wakacje w Londynie uczeszczajac do szkoly jezykowej - no i kiedys tak
    > zaczelismy rozmawiac skad kto jest, co robi, etc - otoz naszym nauczycielem
    > okazala sie pani doktor z uniwerku ktora przez bite trzy miesiace nie
    > zarabia grosza - no bo z jakiej paki ma zarabiac skoro w tym czasie nie
    > prowadzi zajec.
    a z tej to paki, Misku, że pani pracująca na uniwersytecie jest zobowiązana
    przede wszystkim do pracy NAUKOWEJ, nie DYDAKTYCZNEJ i nie powinna jej zarzucać
    w momencie, kiedy nie prowadzi zajęć, wręcz odwrotnie...jeśli tak będziemy
    traktować naszych nauczycieli, to w końcu nie będzie miał kto uczyć i rozwijać
    nauki...

    A na kursie jezykowym juz w kraju opowiadal nam jeden z
    > nativow jak jest w owej wspanialej hameryce - tam tez nauczyciel zarabia
    > tylko gdy uczy - przez wakacje nauczyciele kosza trawniki by miec za co
    > zyc.
    i to mamy wprowadzić w Polsce - zreformować szkolnictwo na lepsze?? ludzie z
    wyższym wykształceniem mają kosić trawniki?? Słońce, skończyłam 5 lat studiów,
    jestem po stypendium naukowym rządu niemieckiego, mam dyplom uznania rektora
    Uniwersytetu Rzeszowskiego, robię studia podyplomowe - inwestuję w swoją wiedzę
    i nie będę kosić na wakacjach trawników, żeby przeżyć. Wybacz, ale to
    niedorzeczne...

    > szkola to jedno z trzech zrodel utrzymania bo w szkole (gimnazjum i liceum)
    > uczy od 8 do poludnia, po poludniu uczy w prywatnej szkole jezykowej, w
    > miedzy jedna a druga praca udziela korkow. Jej sredni dochod miesieczny to
    > 2.5 - 3 kPLN i jeszcze czasem jakies fuchy - tlumaczenie albo cos takiego.
    > Pokaz mi jak zwykly czlowiek na etacie ma pracowac w dwoch miejscach - dla
    > nauczyciela to najmniejszy problem bo odwala swoje i zmywa sie ze szkoly
    > szybciej niz uczniowie. Pozostawanie do dyspozycji dyrki? No tak - raz na
    > semestr rada w sprawie ocen i zebranie z rodzicami.
    nie masz pojęcia - raz na semestr?? chłopie, przed feriami spędziłam 3 z 5
    wieczorów w tygodniu na radach pedagogicznych i wywiadówce - chociaż nie mam
    wwychowawstwa...poza tym - mam obowiązek się szkolić, by móc osiągnąć kolejny
    stopień awansu zawodowego - nie będę powtarzać, że na tym też się troche spędza
    czasu...

    jestem zdania, ze ludzie, którzy nie uczyli i niewiele mają wspólnego z oświatą
    nie powinni się na ten temat wypowiadać, bo nie wiedzą, o czym mówią.

    > A co do samego przygotowania nauczycieli - nie rozbrajaj mnie. Roznych
    > epitetow moglbym uzyc w stosunku do moich nauczycieli ale raptem jedna
    > nauczycielka w liceum (zreszta straszna holeryczka i potrafila nas niezle
    > zastraszyc) lubila swoj przedmiot i umiala go nauczyc.
    a w mojej starej szkole - IV LO w Rzeszowie - było kilku nauczycieli ŚWIETNIE
    przygotowanych i dobrze uczących...zależy od szkoły, po prostu...

    Reszte szkoda
    > komentowac bo po prostu ich wiedza obejmowala tyle co podrecznik i grama
    > wiecej.
    wiedza moich nauczycieli obejmowała dużo więcej niż podręcznik...skończyłam
    biol-chem, miałam świętną nauczycielkę chemii, polskiego, biologii - wiedzę z
    tych przedmiotów mam do tej pory, świetnie tłumaczy mi się teksty zw. z
    medycyną...

    rozumiem, kiedyś też narzekałam na nauczycieli. Dopóki sama nie zaczęłam uczyć.
    I wiem, że są ludzie, którzy nie wykonują rzetelnie powierzonych im zadań. Jak
    w każdym zawodzie. ALe nie oznacza to, ze trzeba ukarać całą grupę
    zawodową...Powinno się promować tych, którzy DOBRZE uczą. niestety, do tego
    należałoby wypracować jakiś system - a tym na razie nie dysponujemy. Ale praca
    w szkolnictwie to żadna gratka. Większość ludzi stąd ucieka...tych
    zdolniejszych i lepszych - bo mają szanse zarabiać więcej. A dorabiać mają
    okazję językowcy głównie, może informatycy...reszta nauczycieli trochę mniej.

    Zyczę łagodniejszego spojrzenia :-)
    pzdr