PracaGrupypl.praca.dyskusjeZlodziej` › Re: Zlodziej`
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zlodziej`
    Date: Thu, 02 Mar 2006 19:35:08 +0100

    prac napisala:

    >Byłam w takiej sytuacji i nie doniosłam, nie mam żadnych wyrzutów sumienia,
    >i miałabym wyrzuty sumienia, gdybym doniosła.
    >
    >Pracodawcy kradną na codzień. Wartość ma istotne znaczenie.
    >Istotne znaczenie ma oczywiście również mój stosunek do tego konkretnego
    >pracodawcy, i moja ocena czy on kradnie czy nie.
    >Nie pomyliłam się, okazało się po czasie.

    Postawa, ktora prezentujesz, to branie prawa we wlasne rece wedle wlasnego
    uznania - Ty decydujesz, wobec kogo "wolno" lamac prawo.
    Jesli pracodawca kradnie i masz na to dowody, to idziesz z tym do odpowiednich
    wladz. Nie dosc, ze pracodawca bedzie mial wiekszy klopot niz gdy mu ktos
    ukradnie 5 zl, to proces i jego wynik bedzie pelnil role pouczajaco-
    odstraszajaca wobec innych, ktorzy chcieliby postepowac w podobny sposob.
    Natomiast drobne akty sabotazu ze strony pracownikow nie maja szans wywrzec
    zadnego pozytywnego efektu spolecznego, a wrecz pogarszaja sprawe, wzmacniajac
    opinie, ze pracownikom nie wolno ufac i ze - wedle tego samego toku
    rozumowania - tez mozna wobec nich postepowac nie fair.

    >Czasem obowiązkiem człowieka uczciwego jest KRAŚĆ, np. w czasie wojny.
    >A obecne czasy bliższe są wojnie niż stabilizacji.

    Troche szacunku dla tych, ktorzy podczas prawdziwej wojny rzeczywiscie staneli
    przed trudnym wyborem zlamania swoich zasad moralnych lub religijnych dla
    ocalenia czyjegos zycia. Nie wypada sie z nimi porownywac, gdy jedyne
    zagrozenie, ktorego sie doznalo, bylo ekonomiczne i nie zagrazajace
    bezposrednio zyciu. Nieuzasadnione dramatyzowanie sytuacji dla
    usprawiedliwienia kradziezy jest bardo niesmaczne, a podkradanie w dziecinnej
    zemscie zamiast pojscia do sadu jest tchorzostwem.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl