PracaGrupypl.praca.dyskusjeWebmaster › Re: Webmaster
    From: "/silver" <f...@u...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Webmaster
    Date: Wed, 19 May 2004 21:57:15 +0000 (UTC)

    "Janek" <j...@N...wp.pl> wrote in
    news:

    > mam zaczac. Co musze zrobic, aby dla jakies firmy wykonac stronke na
    > podstawie umowy/zlecenia, badz umowy o dzielo (nie wiem za bardzo jaka
    > to roznica? :/) Czy ja wtedy takiej firmie wystawiam jakas fakture czy

    Na pl.comp.www regularnie wracaja gotowe rozwiazania.

    W skrocie:
    - zglaszasz dzialalnosc gospodarcza do US,
    - podpisujesz kazdorazowo umowe o dzielo,
    - wzglednie wystawiasz rachunek (mniemam, ze maly obrot).

    Z takich umow rozliczasz sie raz na rok, zleceniodawca odprowadza do US
    zaliczke na podatek dochodowy w wysokosci 20% wartosci zlecenia. 50% jesli
    chcesz przeniesc na Klienta prawa autorskie.

    Jesli okaze sie, ze wszystko sie zapetla - po jakims czasie przekraczas
    magiczny prog i stajesz sie podatnikiem VAT. Zglaszasz to na druku VAT-R i
    od tej pory wystawiasz faktury. Tylko wtedy bedzie pewnie juz potrzeba
    biura rachunkowego i raz na miesiac kolejna deklaracja VAT-7.

    /silver