PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrzędy pracy › Re: Urzędy pracy
  • From: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urzędy pracy
    Date: Fri, 08 Feb 2002 19:12:35 GMT

    On Thu, 7 Feb 2002 21:42:40 +0100, "A.B." <b...@k...onet.pl> wrote:

    [ciach...]
    >Centralne planowanie wymyslil Lenin (a moze Stalin), w Polsce juz od 47 r.
    >stada specjalistow od mnozenia/odracania macierzy
    >wyliczaly ile trzeba wytopic stali aby wyprodukowac tyle a tyle srubek itd.
    >(nie fantazjuje, uczono mnie tego na wstepie do ekonomii socjalizmu)
    >za Gierka miala to usprawnic cybernetyka a teraz dla odmiany chcesz aby
    >slusarz z Zielonej Gory ogladal oferty z Bialegostoku,
    Jak widac nigdy nie miales stycznosci z duza zachodnia firma (zrzeszta
    niedziwne). Czlowieku jak tylko tam trafisz to sie dopiero dowiesz co
    to sa raporty, plany polroczne, estymacje roczne na 3 lata z gory itd
    centralnie w rozbiciu na produkcje srubek w ciapki i prazki. Z taka
    roznica ze wszystko sie da zweryfikowac (stanem konta). Aha i wszystko
    usprawnia informatyka (taka nowoczesna cybernetyka) z lepszym i
    gorszym skutkiem (jak to w zyciu).
    >tak jakby tam nie bylo slusarzy. A za wszystko to (technologie, hordy
    >urzednikow, informatykow ...) zaplaca ci co jeszcze maja jakas
    >pozyteczna prace.
    Hmm wiec uwazasz ze najwazniejsza jest robota fizyczna ? W takim razie
    radze zaprzac sie do sprzatania ulic. Hmm a tak mimochodem nie uwazasz
    ze lepiej jest zaplacic raz np informatykowi aby bezrobotny mlody
    slusarz w swojej wsi sie dowiedzial ze jest dla niego robota w
    sasiednim powiacie ? Myslisz ze lepiej da sie to zalatwic
    korespondencyjnie zatrudniajac do tego rzesze przyuczonych do
    adresowania kopert ludzi?
    >Jest zreszta cos takiego jak PULS - system dla urz. pracy realizowany "nie
    >gorzej" niz ten w ZUS-ie i zarazem uzasadnienie dla utrzymywania
    >jakiejs biurokratycznej czapy w W-wie pod nazwa Krajowy UP (no bo przeciez
    >ktos musi koordynowac).
    W swoim ataku nie zrozumiales sensu postu wiec wyloze ci go kawa na
    lawe - Otoz po jakiego grzyba budowac nowe centralne czy rozproszone
    systemy informacji (za grube pieniadze) jak wystarczy uzyc ktorys z
    padnietych projektow internetowych (uwaga tanie a moze okazac sie
    quasi-darmowe np za zalegly podatek ktorego padnieta firma i tak nie
    zaplaci) a tych ludzi to mozna zatrudnic do wdrozenia projektu i kilku
    do utrzymywania.

    Pzdr
    Limfo