PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop a kodeks pracy. › Re: Urlop a kodeks pracy.
  • Data: 2006-04-05 08:34:03
    Temat: Re: Urlop a kodeks pracy.
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Desoft" <[wspak]tfoseD@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:e0ueg1$5mp$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zaległy urlop po 3 latach ulega przedawnieniu.
    > To znaczy, że jeżeli przez 3 (+3miesiące) lata pracodawca nie da mi urlopu
    > to znaczy że urlop za pierwszy rok pracy przepada i nie ma co nawet
    > dochodzić
    > swoich praw?
    >
    > Desoft

    To jest moje zdanie:
    Zawsze możesz dochodzic swoich praw. Porozmawiaj z szefem. Wiesz jak ja
    pelnilem fukcje kierownika i zajmowalem sie sprawami urlopow to bardzo
    zalezalo mi na tym aby pracownik ktory ma problem rozmawial ze mna.
    Przyszedl i porozmawial. A za brak lojalnosci uwazalem farmazony wygadywane
    pomiedzy pracownikami. Lepiej pojsc porozmawiac.
    Urlop nigdy nie przepada, nawet gdy orzeczenia mowia inaczej.
    Gorzej jak szef nie chce o tym rozmawiac. Wtedy pozostaje ci szukanie innej
    pracy (ale nie rzucaj biezacej), jak znajdziesz, podpisz porozumienie stron,
    wtedy szef bedzie musial dac ci swiadectwo pracy. Jak nie da ekwiwalentu za
    urlop lub go zanizy. Napisz sprostowanie, ze zadasz wyplaty ekwiwalentu w
    innym razie skierujesz sprawe do sadu pracy. W 95% przypadkach szefowie
    wyplacaja daja sprostowanie plus wplacaja nalezna kase. Ale wtedy jestes
    spalony u szefa i on nie da ci dobrych referencji.
    Niekiedy trzeba sie zastanowic czy chcesz palic mosty za soba czy piac sie w
    szczeblach kariery.