eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie i czas pracy. › Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
  • Data: 2003-12-22 12:47:30
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik Andrzej Woźniak <w...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bs6l1l$plv$...@i...gazeta.pl...
    > Kolega pracuje w firmie X na umowę o pracę. Jednocześnie z firmą Y
    podpisał
    > umowę zlecenie. Umowa przewiduje opiekę nad sprzętem komputerowym w
    firmie.
    > W momencie podpisywania umowy w firmie Y było ustalone (ustnie) że
    obowiązki
    > jakie nakłada na kolegę umowa zlecenie, ten będzie wykonywał w swoim
    wolnym
    > czasie. Umowa pisemna nie przewiduje żadnych ram czasowych wykonywania
    pracy
    > dla firmy Y.
    >
    > Obecnie firma Y twierdzi, że kolega skoro zobowiązał się do opieki nad ich
    > sprzętem komputerowym, to na każde zawołanie powinien natychmiast być do d
    > yspozycji. W praktyce wygląda to tak, że jak pani z księgowości drukarka
    nie
    > chce drukować, to dzwoni do kolegi, i żąda, aby ten natychmiast zostawił w
    > szystko, zjawił się w firmie Y, i rozwiązał problem.
    >
    > Oczywiście nie jest to możliwe, gdyż kolega pracuje w firmie X, i nie może
    > sobie wyjść z pracy aby rozwiązywać problemy pani księgowej z firmy Y.
    >
    > I teraz pytanie. Czy są jakieś przepisy prawne które regulują takie sytuac
    > je?
    > Przejrzałem kodeks cywilny, odnośnie zawierania zleceń, ale nie znalazłem
    > odpowiedzi na to pytanie.
    >

    I jeszcze jedno. Firma Y odgraża się że obciąży kolegę za przestoje w swojej
    pracy spowodowane - jak oni to określają - niewywiązywaniem się z podpisanej
    umowy.

    Czy oni mogą to zrobić? Gościu podpisał umowę w dobrej wierze, zakładając że
    umowa - zlecenie nie nakłada na niego obowiązku pracy od-do. Teraz wydaje
    się, że znalazł się w sytuacji bez wyjścia. Właściciel firmy Y poinformował
    go wręcz, że właściwie to powinien on przesiadywać od rana do późnego
    wieczora w firmie - tak, aby być pod ręką, kiedy nastąpi jakaś awaria.

    pozdr
    AW


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1