PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚwiadectwa pracy › Re: Świadectwa pracy
    From: "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Świadectwa pracy
    Date: Thu, 21 Aug 2008 11:25:08 +0000 (UTC)

    > Świadectwo pracy powinieneś pokazać, a nie zostawić.... Oni sobie mogli
    > je skserować, opatrzyć adnotacją, że kopia wykonana z oryginału (jeśli
    > potrzebują) i schować sobie kopię, ty zabierasz swoje świadectwo do domu.

    No tak, ale nie wiedziałem o tym. Gdybym wiedział dałbym im kopię, albo
    chociaż zrobił kopię dla siebie... Pierwszy raz zmieniałem pracę, chcieli
    świadectwo to im dałem, zakładając, że mi zwrócą kiedy będziemy się rozstawać.
    Czyli rozumiem, że w tej sytuacji to czy dostanę to świadectwo z powrotem czy
    nie zależy od dobrej woli pracodawcy?
    I jeszcze jedno: Czy poprzednia firma (firma A) może mi na moje życzenie
    wystawić duplikat świadectwa? Czy oni przechowują swoją kopię tego świadectwa?
    (czy mają taki obowiązek?).