PracaGrupypl.praca.dyskusjePlany sprzedaży - wyzysk ??? › Re: Plany sprzedaży - wyzysk ???
    From: "Konrad Zach" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Plany sprzedaży - wyzysk ???
    Date: Wed, 7 Dec 2005 22:23:43 +0100

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
    news:dn7ir5$8u0$1@inews.gazeta.pl...

    > Znam rozsądnego. Widocznie Twoi przełożeni nie słyszeli nigdy o czymś
    > takim, jak sezonowość, popyt, podaż, dane historyczne sprzedaży, rolling
    > forecast, business units albo inne metody prognozowania sprzedaży.
    >
    > O motywowaniu sprzedawców chyba też nie słyszeli, czego dowodem jest Twój
    > post?
    >
    > Tak z ciekawości: w jakiej pracujesz branży? na jakim rynku?
    >
    > pozdr.
    > m.

    Hej,

    Pracowałem w 3 firmach z branży IT ( dystrybucja ) i wszędzie kombinują na
    to samo kopyto :) Dzięki czemu na słowo : target ( bo teraz modnie jest w
    obcym języku ) mam mdłości.

    Rzeczywiście zwykle okreslają plan jako X zł ( chociaż stanowi to już cel ,
    o którym pracownik nie wie - zyje w świadomości , że jeśli wykona 100% planu
    to będzie w miare ok a tak naprawdę już przy 70-80 % "pracodawcy" zacierają
    łapki :) ) . A jak pracownik w pocie czoła wypracuje ten nieszczęsny X i
    dostanie commission ( również modne obce słowo ) to na nowy miesiąc ma X+y%
    :) I nie ma, że boli, że sezon nie ten, że sprzedaż leży - analitycy oraz
    ich cudowne maszyny wyposażone w ultrawydajną aplikację Excel :) więdzą
    lepiej ile ma człowiek sprzedać i tak ma być, hehe.

    I tak aż się wypali i przyjdzie ktoś inny.

    I niestety pomimo modlitw i licznych prób nie udało mi się poznać uczciwego
    pracodawcy, który w sposób sensowny zmotywowałby mnei do pracy. I tym oto
    sposobem, po latach pasji komputerowych zmieniłem branżę i nie żałuję :)

    Pozdrawiam i życzę realizacji celów, planów i zachcianek szefostwa:)

    Konrad