PracaGrupypl.praca.dyskusjePilne !!! › Re: Pilne !!!
  • Data: 2008-06-04 08:47:40
    Temat: Re: Pilne !!!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ola pisze:

    > Dzisiaj rozmawiałam z Pania kierownik UP i mi powiedziała że będę miała
    > zawieszony zasiłek na 60 dni przez to że wygrałam pieniazki.Stracę status
    > bezrobotego i od nowa musze się rejestrowac. Czy to jest możliwe bo osoby na
    > forum wypowiadały sie inaczej ?!
    >

    > Prosze o jakieś podpowiedzi? Z góry dziekuję.

    Ustawa o promocji zatrudnienia stanowi, że zasiłek nie należy się
    osobie, która uzyskuje przychody na poziomie przynajmniej połowy
    minimalnego wynagrodzenia. Za przychody rozumie się przychody
    podlegające opodatkowaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych.

    Ponieważ wygrane powyżej 2280zł są opodatkowane podatkiem dochodowym,
    to jest to traktowane jako przychód i jeśli przekracza on połowę
    minimalnego wynagrodzenia, to można stracić zasiłek.

    Wolne od podatku dochodowego, a zatem nie wchodzące w skład przychodu
    są następujące wygrane:

    6) wygrane w kasynach gry, wideoloteriach, grach na automatach, grach na
    automatach o niskich wygranych oraz grach w bingo pieniężne i fantowe
    urządzanych i prowadzonych przez uprawniony podmiot na podstawie
    przepisów o grach i zakładach wzajemnych,

    6a) wygrane w grach liczbowych, loteriach pieniężnych, grze telebingo,
    zakładach wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audio-teksowych
    i loteriach fantowych, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych nie
    przekracza 2.280 złotych, urządzanych i prowadzonych przez uprawniony
    podmiot na podstawie przepisów o grach i zakładach wzajemnych,

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz