PracaGrupypl.praca.dyskusjeNumer DUNS? › Re: Numer DUNS?
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Numer DUNS?
    Date: Fri, 30 May 2014 10:58:42 +0200

    W dniu 2014-05-29 22:38, vicent pisze:

    > wiadomości news:lm4fiv$7bg$2@node1.news.atman.pl...

    J_KURASZ_PPHU_COURAGE

    > Kiepskie porównanie, jak sam napisałeś: kody pocztowe stanowione przez
    > Pocztę Polską,
    > działają na terenie Polski i każdy kraj ma własne kode, podobnie jak
    > numery kierunkowe, tablice rejestracyjne czy inne oznaczenia.
    > Pytam więc czym DUNS ma być taki "zajefajny", żeby ktoś chciał to
    > stosować? Równie dobrze "powinien" powstać globalny numer telefoniczny i
    > światowy PESEL...

    Nie załapałeś analogii.

    Dlaczego używasz kodów pocztowych, skoro możesz podać nazwę ulicy,
    miejscowość, gminę/powiad i wyjdzie na to samo? Bo wygodniej jest podać
    kod i nie musieć pamiętać, że w Polsce są powiaty i gminy a w Szwecji
    komuny.

    Kody pocztowe są "prywatnym wymysłem" Poczty Polskiej SA, a są stosowane
    powszechnie, ponieważ w prosty sposób potrafią uściślić położenie,
    zwłaszcza przy niejednoznacznych nazwach miejscowości.

    Tak samo jak numer DUNS jest prywatnym numerem wywiadowni, który może
    być zastosowany do każdej firmy/jednostki, nawet takiej, która takiego
    numeru własnego (typu NIP) nie posiada. Dodatkowym atutem jest to, że
    numer DUNS jest numerem zestandaryzowanym, a różnych numerów (w różnych
    formatach) przypisanych firmom może być wiele.

    I tak na przykład kilka lat temu DG używała numeru NIP, teraz używa
    numeru Pesel, za rok może to być kod literowy, albo ustawodawca może
    uznać, że w ogóle nie będzie stosował oznaczenia numerowego, a
    identyfikatorem będzie imię, nazwisko i adres.
    W przypadku KRS nie musimy pamiętać, czy firmę obowiązuje numer KRS, czy
    może jeszcze RHB?

    Zmiany tego typu mogą występować we wszystkich krajach świata. Tymczasem
    klucz, wedle którego jednoznacznie identyfikujemy firmę w bazie powinien
    być:
    - niezmienny
    - w jednakowym formacie dla wszystkich.

    Tym samym jeśli ma się ambicję budowania bazy danych wszystkich firm
    świata, nie ma innego wyjścia jak zastosowanie własnego klucza
    unikalnego, a osoba, chcąca wyszukać firmę w bazie, nie musi googlać,
    jakiego w danym kraju używa się identyfikatora dla danego przedsiębiorstwa.

    Globalny numer telefoniczny istnieje - kod kraju, kod kierunku, sam numer.

    --
    Liwiusz