PracaGrupypl.praca.dyskusjeMotorola, IBM ... › Re: Motorola, IBM ...
  • Data: 2006-03-21 09:20:37
    Temat: Re: Motorola, IBM ...
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie to miałem na myśli.
    Zrób doświadczenie; Zapytaj na grupie, ile zarabia pracownik M. albo
    przeszukaj archiwum grupy. Dostaniesz w odpowiedzi co najmniej dziwnie
    niskie kwoty, albo zadziwiającą ścianę milczenia. Reszta - to spekulacje od
    nie-pracowników M.

    Moje zdanie jest takie, że tylko w interesie firmy leży ukrywanie zarobków
    pracowników, bo to znacznie ułatwia negocjacje z przyszlymi pracownikami.
    Ukrywanie zarobków jest działaniem jawnie na szkodę pracownika, który szuka
    pracy. A tutaj wszyscy się grzecznie poddają wewnętrznemu zakazowi.

    Na rozmowie wstępnej zawsze dostajesz pytanie "ile chciałbyś zarobić?". W
    tym wypadku pracodawca ma przewagę, bo nie wiesz, ile mogą Ci dać. Dlatego
    ja zawsze odpowiadam, że "nooo zadowalająca pensja dla mnie to ok. 15 tys
    zł", albo: "od firmy podonej do Waszej dostałem ostatnio propozycję 8000 zł,
    ale nie mają dobrych warunków pracy, więc proponuję 7500 zł". I teraz oni
    zaczynją się tłumaczyć, czemu daja tak malo... Mówię Wam ubaw po pachy :))

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"