PracaGrupypl.praca.dyskusjeILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0 › Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0
  • Data: 2004-12-30 11:17:23
    Temat: Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0
    Od: Cam <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-12-29 18:41:10 +0100, Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> said:

    > Taa, a z postaciami normalnymi baz i znajomością sposobów optymalizacji
    > skomplikowanych zapytań to się człowiek pewnie rodzi, hem? :)

    Tak trochę OT, ale miła historyjka...
    A więc ja też znałem dobrze SQLa. Miałem już na koncie sporo rzeczy
    zrealizowanych itd., gdy spotkałem w pewnej firmię starszą panią. Panią
    Marię. Starszą jak na moje ówczesne standardy :-) Biedziłem się nad
    jakimiś skomplikowanymi procedurami odpytującymi bazy, gdy owa
    niewiasta zaproponowała cicho modyfikację użytego SQLa. Załatwiła
    wszystko jednym zapytaniem! Miast kilkudziesięciu linii kodu i kilku
    zapytań - jedno... To był szok. Rozumiecie - programowanie to domena
    młodych facetów. Starsze panie gotują, sprzątają i wyprowadzają dzieci
    do parku... Od tamtego czasu zawsze jestem gotów nauczyć się czegoś
    nowego i raczej stosuję pytanie o stopień zaawansowania, nie o to czy
    ktoś "już umie" lub nie. Dodatkowo w tym tempie, w jakim ci cholerni
    programiści wymyślają nowe technologie, rozszerzają stare etc.
    zawsze_jest_jeszcze_dużo_za_zakrętem :-)

    pozdrawiam
    Cam