PracaGrupypl.praca.dyskusjeDodatek na czynsz › Re: Dodatek na czynsz
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dodatek na czynsz
    Date: Sat, 04 Jan 2003 11:48:20 +0100

    Ewa Molska wrote:

    > To się akurat nie zgadza - zaległości w czynszu nie mają wpływu na
    > dofinansowanie. Sama z takiego korzystam, a zaległość (niestety) posiadam.

    Ja bym sie akurat tak nie chwalil. Co prawda swoja wiedze posiadlem z
    ogladania reportazu z jakiegos miasteczka, gdzie wlasciciel skarzyl sie
    do kamery, ze nie moze pobierac od gminy dodatku za lokatorow, bo ci sa
    zadluzeni, ale jednak to prawda.

    Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 (poprzednia zostala uchylona) o dodatkach
    mieszkaniowych:

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/6f2f1a9465d2d47fc1256a87003e36f2/$FIL
    E/D20010734L.pdf

    art 7

    ust. 11. W wypadku stwierdzenia, że osoba, której przyznano dodatek
    mieszkaniowy, nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal
    mieszkalny, wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się, w drodze
    decyzji administracyjnej, do czasu uregulowania zaległości. Jeżeli
    uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania
    decyzji, o której mowa w zdaniu pierwszym, decyzja o przyznaniu dodatku
    mieszkaniowego wygasa. W wypadku uregulowania należności w terminie
    określonym w zdaniu drugim wypłaca się dodatek mieszkaniowy za okres, w
    którym wypłata była wstrzymana.

    ust. 12. Osoba, w stosunku do której z powodu nieuregulowania należności
    za zajmowany lokal mieszkalny wygasła decyzja o przyznaniu dodatku
    mieszkaniowego, może wystąpić ponownie o jego przyznanie po uregulowaniu
    zaległości powstałych w okresie obowiązywania tej decyzji.

    art 8

    ust. 4. Pobierający należności za lokale mieszkalne ma obowiązek
    niezwłocznego zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o
    wystąpieniu zaległości, o których mowa w art. 7 ust. 11, obejmujących
    pełne 2 miesiące. W razie niedopełnienia tego obowiązku pobierający
    zwraca organowi przyznającemu dodatek mieszkaniowy kwoty dodatków
    wypłacone za miesiące, w których występowały zaległości w tych opłatach.
    Pobierający jest obowiązany zwrócić organowi te kwoty w terminie
    kolejnych 2 miesięcy, jeżeli gospodarstwo domowe, któremu przyznano
    dodatek mieszkaniowy, nie uiści zaległych opłat w terminie miesiąca od
    powstania obowiązku zawiadomienia organu o powstaniu zaległości. Jeżeli
    ryczałt na zakup opału był wypłacany do rąk pobierającego, na którym
    spoczywa obowiązek powiadamiania organu przyznającego dodatek
    mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości w opłatach, pobierający zwraca
    także nienależnie wypłacony ryczałt.

    Z art. 7 ust. 11 wynika chyba jasno, ze jezeli w momencie przyznania
    dodatku osoba ma juz zaleglosci czynszowe, to dodatek powinien byc
    automatycznie wstrzymany.

    Flyer