PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Altkom

  • 31. Data: 2007-09-01 20:22:25
    Temat: Re: Altkom
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 23:03:48 +1200, Immona <c...@n...gmailu>
    w <fbbgva$l46$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Brak szacunku to w ogole polska specjalnosc w HR. Przezylam pewien szok
    > tu w NZ, gdy po rozmowie z jedna firma (nie przyjeli mnie, powiedzieli
    > na rozmowie jasno, czego mi brakuje) wreczono mi ankiete sluzaca ocenie
    > osoby przeprowadzajacej ze mna rozmowe. Pytania byly o to, czy czuje sie
    [ ... ]
    > Jest to dosc fajna praktyka, moze jakies polskie firmy ja podchwyca.
    [ ... ]

    Ale zdajesz sobie sprawę, że w przypadku, gdyby kandydat odpadł i dostał
    ankietę, mogłoby się zdarzyć (i przypuszczam byłoby to dośc
    prawdopodobne) obsmarowanie kandydata i napisanie co tylko najgorsze o
    firmie ot tak, dla zasady za to, że kandydat nie został przyjęty?

    > I.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 32. Data: 2007-09-02 06:51:30
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jakub Lisowski wrote:

> [...]
    > prawdopodobne) obsmarowanie kandydata i napisanie co tylko najgorsze o
    > firmie ot tak, dla zasady za to, że kandydat nie został przyjęty?

    Po pierwsze, takie cos stosuje sie przy rekrutacji na stanowiska, ktore
    wymagaja ludzi na tyle na poziomie, ze ci ludzie nie beda przejawiac
    takich dziecinnych zachowan.

    Po drugie, to wlasnie na tym polega tu umiejetnosc HRa - wyjasnic
    kandydatowi, dlaczego nie zostal przyjety, tak, zeby kandydat zrozumial
    to i sie z tym zgodzil. Jesli kandydat bedzie przekonany o merytorycznej
    slusznosci odrzucenia, a jednoczesnie bedzie sie czul milo i z
    szacunkiem potraktowany, to nie bedzie mial powodu do czucia urazy.
    Pamietaj, ze mowimy o grupie ludzi, ktorzy nie szukaja desperacko
    jakiejkolwiek pracy.

    Po trzecie, w takich ankietach wszelkie negatywne oceny sie uzasadnia,
    wiec kandydat musialby napisac: takie a takie pytanie bylo
    niemerytoryczne, taka a taka wypowiedz spowodowala, ze zwatpilem w
    znajomosc tematu u rekrutera itp. Przelozeni popatrza na te
    uzasadnienia, zapytaja rekrutujacego, czy rzeczywiscie tak bylo i ocenia
    slusznosc zarzutu.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia