PracaGrupypl.praca.dyskusje › REAL - znów pytanie.

  • 1. Data: 2003-05-25 18:09:33
    Temat: REAL - znów pytanie.
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Tu tytułem wytłumaczenia - moje poprzednie posty wcale nie oznaczają, że
    zrezygnowałem z szukania pracy tylko że, jakoś nie widzę szans na jej
    znalezienie. A ponieważ miałem dzisiaj przyjemność uczestniczyć w
    spotkaniu informacyjnym Real'a, mam dwa pytania:

    - jak wyglądają zarobki w tej sieci na stanowiskach "roboczych"? -
    podejrzewam, że tak jak wszędzie, ale wolę sie upewnić, że Pan
    prezentujący np. pracę kasjerów i mówiący, że to bardzo odpowiedzialna
    praca, miał to samo na myśli co Pani, mówiąca, że w Real'u każdy zarabia
    adekwatnie do swojej pracy. ;)

    - jak wygląda rozkład czasu pracy - czy w tygodniu zdarzają się dwa
    wolne dni, czy daje się brać urlopy?

    Flyer

  • 2. Data: 2003-05-26 10:39:06
    Temat: Re: REAL - znów pytanie.
    Od: Piotr Czerewko <p...@k...chip.pl>

    Użytkownik Flyer napisał:
> [...]
    > adekwatnie do swojej pracy. ;)
    >
    > - jak wygląda rozkład czasu pracy - czy w tygodniu zdarzają się dwa

    co tu mówić... jak BARDZO potrzebujesz pracy, to się tam zatrudnij.
    Jeżeli nie jesteś do końca przekonany, to nie polecam.

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 3. Data: 2003-05-26 11:08:04
    Od: "Gosiaczek" <g...@N...buziaczek.pl>

    > - jak wygląda rozkład czasu pracy - czy w tygodniu zdarzają się dwa
    > wolne dni, czy daje się brać urlopy?

    urlopy... czlowieku tam jest taka rotacja pracownikow ze nie zdazysz nabyc
    prawa do urlopu... szczegolnie wlasnie na tych roboczych stanowiskach...

  • 4. Data: 2003-05-26 17:45:17
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Gosiaczek napisał:

    > urlopy... czlowieku tam jest taka rotacja pracownikow ze nie zdazysz nabyc
    > prawa do urlopu... szczegolnie wlasnie na tych roboczych stanowiskach...

    Zdaję sobie sprawę:

    - raz, że godziny pracy takie, że wal człowieku głową o ścianę -
    praktycznie za miastem [troszkę za pętlą na Okęciu] - albo zrywać się na
    4-5 [jak dla mnie wychodzić o 2-3], albo wracać o 1 [koniec pracy
    TEORETYCZNIE o 22, ale trzeba uporządkować-ciekawe co to znaczy-
    stanowisko pracy]. Osobiście wolę pracować na 3 zmiany, bo wtedy jakoś
    udaje się skorzystać z normalnej komunikacji;

    - zbytnia miłość do pracownika, przejawiająca się w dumnych hasłach
    [tego nie lubię], lekkie praniu mózgu [żeby pracownik nie miał czasu
    zbyt dużo sam myśleć], druga umowa na czas nieokreślony [!!!], sposób
    tej rekrutacji czyli piękne perspektywy w ogłoszeniach i spęd, na którym
    można się było dowiedzieć, że pozostały SAME ODPOWIEDZIALNE STANOWISKA,
    tudzież ściąganie ludzi skąd tylko się da [UP i ogłoszenia] --> widomy
    znak, że istnieją jeszcze zawody, w których ludzie nie chcą pracować. ;)

    Ale podobno wszystko jest dla ludzi, a i wszystkie znane mi hipermarkety
    jakoś sobie dają radę, więc może jednak da się tak żyć?

    Flyer

  • 5. Data: 2003-05-26 21:23:48
    Od: Piotr Czerewko <p...@k...chip.pl>

    Użytkownik b...@o...pl napisał:

> [...]
    > dziale. Aha! Na Boga! Nie idź na kasjera !!! To najgorsza praca jaka może być.
    > Po pierwsze męcząca a po drugie nigdy nie wiesz ile będziesz siedział (to o
    > której skończysz pracę będzie zależało od liczby klientów). Osobiście polecam
    > pracę na dziale elektro/media. Chyba że chcesz mieć mniejszy kontakt z
    > klientami (na elektro będziesz musiał się trochę nagadać o sprzęcie). Jeśli
    > chcesz mieć spokój, polecam dział chemia. Odradzam też pracę pakowacza
    > (wystawianie żywności w nocy).
    >
    > Zarobki to około 500 PLN netto (na 0.5 etatu). Urlopy 2-tygodniowe (2 razy w

    czesc!
    a wiesz ze podajac swoje zarobki wlasnie pogwalciles swoja umowe o pracę? ;)
    jeżeli chodzi o elektro - rzeczywiscie nie jest źle...
    ja chemii nie polecam - chyba że lubisz pracować w nocy, pakowacza tym
    bardziej rzecz jasna (dział suche lub napoje).
    Jeśli chcesz mieć spokój to polecam warzywa, a osobiście to
    elektro/media, albo przyjęcie towaru - czas szybko leci.

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 6. Data: 2003-05-26 23:12:31
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Piotr Czerewko napisał:

    > czesc!
    > a wiesz ze podajac swoje zarobki wlasnie pogwalciles swoja umowe o pracę? ;)

    Może i pogwałcił, ale myślałem, że mają standard - 800 brutto. Powiem
    szczerze, że zabrzmiało to już zachęcająco. ;)

    Flyer

  • 7. Data: 2003-05-26 23:12:49
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    b...@o...pl napisał:

> [...]
    > prawda że czasem trzeba zostać dłużej ale to się zdarza przed świętami albo

    Ja akurat nie powtarzam takich bajeczek. Ot, było spotkanie, na którym
    było powiedziane:

    - pracownicy pracują 40h tygodniowo, ale przeliczeniowo - dla mnie to
    mogło oznaczać, że w dzień pracują dwie zmiany w przedłużonym czasie -
    to akurat nie problem;

    - godziny pracy rozpoczynania pracy i jej kończenia [w zalezności od
    zmiany oczywiście] były przekazane przez pracownika Real'a na spotkaniu
    rekrutacyjnym;

    Pójdę na spotkanie i obaczym ;).

    Flyer

  • 8. Data: 2003-05-27 08:47:42
    Od: "Piotr K." <h...@a...waw.pl>

    > Pójdę na spotkanie i obaczym ;).
    >
    > Flyer

    Jesli mozna ,to kiedy i gdzie ma byc to spotkanie ? Znajomy szuka
    pracy ,moze go zainteresuje

  • 9. Data: 2003-05-27 10:08:25
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Piotr K. napisał:

    > Jesli mozna ,to kiedy i gdzie ma byc to spotkanie ? Znajomy szuka
    > pracy ,moze go zainteresuje

    Było w Warszawie. Ale z tego co wiem, też UP kierowały na nie [ja
    dowiedziałem się z ogłoszenia w GW].

    Flyer

  • 10. Data: 2003-06-09 22:12:04
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

> [...]

    W dzisiejszej GW jest ogłoszenie Real'a, na ten sam market - sprzedawca
    i pracownik obsługi stoiska w dziale spożywczym. Jak chcesz to podam
    więcej.

    Ale z obserwacji poczynionych wcześniej:

    - treść ogłoszenia nie ma zbytnio znaczenia, bo Real ewidentnie ma
    problem ze skompletowaniem obsługi "najbardziej odpowiedzialnych
    stanowisk" i w rzeczywistości na spotkaniu możesz się dowiedzieć, że
    tak naprawdę potrzebują tylko ludzi do pilnowania parkingu - zasadza się
    to na dwóch mechanizmach - na spotkaniu można przekazać szerszą wiedzę
    i/lub zdołać zmanipulować ludzi nieczułych na manipulację słowem pisanym
    oraz mechanizm nięchęci do jakiejkolwiek straty/przegranej - w tym
    wypadku mający formę - skoro już przyszedłem to się zapiszę;

    - kochani klienci i kochani sprzedawcy chcieli by zrobić dla siebie tyle
    dobrego, że w efekcie pracownik przychodzi o jakichś dzikich porach - za
    800 brutto, chyba mało kto wytrzyma na dłuższą metę wstawanie w środku
    nocy i jazdę 2 godziny - stąd najrozsądniej, jeżeli znajomy by mieszkał
    na dalekiej Ochocie - wtedy czynnik demotywujący [wynagrodzenia] jest
    kompensowany przez niedalekie położenie [za pętlą na Okęciu];

    - a tak wogóle, to wypada się cieszyć, że:
    1. hipermarket ma problemy z zebraniem ludzi - bo może oznacza to, że
    wreszcie rynek pracy się rusza [niestety zgodnie ze wszelkimi zasadami -
    najwczesniej w dużych miastach] - inna sprawa, że oznacza to [może], że
    hipermarkety są na dnie w hierarchii zawodów, coś koło czyszczenia kibli
    ;) ;
    2. i przestaną wreszcie hipermarketowcy ględzić o swojej misji
    cywilizacyjnej [artykuł w GW], jak napotkają barierę rozwoju, która
    zmusi ich do zgięcia karku;

    ;)

    Flyer