PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Pytanie?] Legalna praca za granica

  • 1. Data: 2003-09-24 14:22:55
    Temat: [Pytanie?] Legalna praca za granica
    Od: "KT" <s...@w...pl>

    Witam
    Czy ktos z grupowiczow wie jak wyglada przebieg procedury na dzien
    dzisiejszy podjecia pracy (LEGALNEJ) w USA lub UK, ewentualnie Australia??
    Jak z pracodawca, jakie koszty, gdzie sie udac(firmy,biura podrozy), jak z
    wiza itd? Najberadziej interesuje sie branza IT ale o innych tez sie z
    checia dowiem. Czy ktos jest moze po takiej pracy na obczyznie?
    Dodam, ze nie interesuje mnie wiza typu J1 ktora jest wydawana w okresie
    studiow.

    Z gory dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2003-09-24 14:29:27
    Temat: Re: [Pytanie?] Legalna praca za granica
    Od: "KT" <s...@w...pl>

    Jeszcze jedno. Wspomnialem o firmach i biurach podrozy, ale moze jest sposob
    zalatwienia tych wszystkich formalnosci samemu pomijajac zbedne koszty,
    ktore trzeba wylozyc dla ww firm?

    KT

  • 3. Data: 2003-09-24 15:09:36
    Od: "SHREK" <p...@w...pl>

    We wszystkich tych krajach procedura jest taka sama.
    Najpierw musisz znaleźć pracodawcę (co jest najtrudniejsze) który chce cię
    zatrudnić. To on występuje z wnioskiem do swojego (lokalnego "urzędu pracy")
    o wydanie wizy wraz z pozwoleniem na pracę dla konkretnej osoby na konkretny
    okres czasu W Europie to z reguły roczna wiza z możliwością przedłużenia do
    3 lat. Każde z państw europejskich posiada tzw. pulę etatów dla
    obcokrajowców (o czym często nie informują konsulaty). Norwegia - polecam ze
    względu na stawki - www.udi.no (przepisy podane w języku polskim) Szwecja
    www.migrationsverket.se (wersja angielska) Wymienionych przez ciebie nie
    potrafię namierzyć, sorki
    Procedura wizowa jest całkowicie darmowa ale długotrwała (ok 6 miesięcy)
    Nie orientuje się w branży IT ale jestem przekonany że jak ktoś szuka to
    znajduje

    Co do firm to nie specjalnie polecam a jezeli już to na prawdę uznane. Firmy
    również teoretycznie nie powinny pobierać jakichkolwiek opłat a na pewno nie
    z tytułu posrednictwa pracy.

    Pozdrawiam i powodzenia

  • 4. Data: 2003-09-24 15:56:53
    Od: "TomS" <n...@p...onet.pl>

    <ciach>
    Z tytułu pośrednictwa to nie, ale zato są inne możliwości,
    np. opłata za przetłumaczenie dokumentów, zaznaczyć
    przy tym nalezy że nie uznają jak sam przetłumaczysz
    pozdrawiam i powodzenia
    TomS

  • 5. Data: 2003-09-24 16:30:41
    Od: "tj" <5...@n...wp.pl>

    http://www.cw360.co.uk/
    tj

  • 6. Data: 2003-09-27 08:20:26
    Od: "Joanna" <k...@o...pl>

    Jezeli bierzesz pod uwage rowniez Irlandie, prosze, skontaktuj sie ze mna.
    k...@o...pl
    Aktualnie poszukiwani sa:
    - kelnerzy
    - kierowcy autobusu
    - robotnicy budowlani
    - robotnicy wykonujacy szalunki
    - pomocnicy elektryka
    - ludzie do pracy w stadninach koni (wymagane doswiadczenie).
    Niestety, nie wiem, czy taka praca by Ci odpowiadala.
    Firma nie pobiera od kandydatow ani zatrudnianych osob zadnych oplat,
    prowizji itp. (Odbija sobie to na pracodawcach :-))
    Pozdrawiam,
    Joanna