PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytania z Javy pilnie :)

  • 1. Data: 2005-08-25 21:12:47
    Temat: Pytania z Javy pilnie :)
    Od: Konrad <k...@k...com>

    Witam!

    Poszukuje dosc pilnie najczesciej zadawanych pytan wraz z odpowiedziami
    z Javy (zadawanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej).
    Znalazlem juz conieco w googlach, ale czas nagli :)

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2005-08-25 21:27:48
    Temat: Re: Pytania z Javy pilnie :)
    Od: Tomasz Nazar <t...@g...com>

    Konrad napisał(a):
> [...]
    > z Javy (zadawanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej).
    > Znalazlem juz conieco w googlach, ale czas nagli :)

    Q: Dzien dobry!
    A: Dzien dobry.

    --
    _czas_wyborow_nadchodzi__rusz_glowa________simplicit
    y_

  • 3. Data: 2005-08-25 21:32:48
    Od: Konrad <k...@k...com>

    Tomasz Nazar napisał(a):

    > Q: Dzien dobry!
    > A: Dzien dobry.

    Zawsze cos, musze sie na pamiec nauczyc ...

  • 4. Data: 2005-08-25 21:41:01
    Od: Tomasz Nazar <t...@g...com>

    Konrad napisał(a):

    > Zawsze cos, musze sie na pamiec nauczyc ...

    No sorry, ale jakiej odpowiedzi oczekujesz ode mnie?

    Idziesz na rozmowe "z Javy" i musisz szybko sie nauczyc pytan i
    odpowiedzi. Daj sobie spokoj juz dzis wieczorem, wyspij sie i zacznij
    costam od poczatku, bo nie wroze przyszlosci.

    Jak bedziesz oszukiwal firme, co Ci z tego przyjdzie. Co przyjdzie
    firmie? Co przyjdzie nastepnym kandydatom po Tobie?

    Polak jestes, ze obchodzi Cie tylko czubek wlasnego nosa? (Nie obrazajac
    Polakow).

    T.

  • 5. Data: 2005-08-25 21:45:38
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Tomasz Nazar napisał(a):
    > No sorry, ale jakiej odpowiedzi oczekujesz ode mnie?
    Pewnie typu "glowne roznice pomiedzy java a c++", albo tez typowe
    pytania bazujace na kruczkach javy (jak np pytania z c++ czesto kraza w
    okolicach wskaznikow/referencji). Niestety nie znam javy wiec nie
    podpowiem. Aczkolwiek wydaje mi sie ze mozna sie spodziewac pytan dot
    wielowatkowosci.
    > Idziesz na rozmowe "z Javy" i musisz szybko sie nauczyc pytan i
    > odpowiedzi. Daj sobie spokoj juz dzis wieczorem, wyspij sie i zacznij
    > costam od poczatku, bo nie wroze przyszlosci.
    A moze zna jave, ale chcialby sobie powtorzyc przed rozmowa ten zakres
    wiedzy z ktorego pytania moga sie pojawic podczas rozmowy?
    > Jak bedziesz oszukiwal firme, co Ci z tego przyjdzie. Co przyjdzie
    > firmie? Co przyjdzie nastepnym kandydatom po Tobie?
    A co to za oszukiwanie? I juz w ogole nie rozumiem jak mialoby to
    szkodzic innym kandydatom?
    > Polak jestes, ze obchodzi Cie tylko czubek wlasnego nosa? (Nie obrazajac
    > Polakow).
    Pomijac drobnostke ze jestesmy na polskiej grupie, to nie rozumiem tego
    stwierdzenia.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-08-25 22:14:50
    Temat: Jaki tego sens?
    Od: Tomasz Nazar <t...@g...com>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > szkodzic innym kandydatom?

    > Pomijac drobnostke ze jestesmy na polskiej grupie, to nie rozumiem tego

    Nie, nie, nie nie nie!

    Kolega pyta sie o pytania z odpowiedziami. To jak pytanie o sciagawke.
    "Dajcie sciagawke, bo mam rozmowe".

    Czlowiek to nie robot, wiadomo, ze nie bedzie wiedzial wielu rzeczy,
    wszystkich API. Od tego sa miedzy innymi IDE i google. Z nimi odpowiedz
    mozna szybko znalezc jak sie umie szukac. Wiec nie ma co sie i tak na
    pamiec uczyc.
    Nauczy sie "taki" kilku pytan i odpowiedzi i dostanie pytanie "A po co
    Pan tu przyszedl?" i co odpowie?: "Przykro, mi. Tego nie znam. Koledzy
    nie dali w zestawie".
    Ja bym takiego pracownika nie chcial.

    Nie, no wkurzam sie. Ciagne dalej: Z czym kolega idzie na rozmowe? Ze
    sciagawka wyuczona na pamiec?
    Prosze przeczytac wczesniejszego posta mojego jeszcze raz. Tam jest
    wyjasniona moja gleboka watpliwosc w sens tego wszystkiego.

    Nie chce mi sie wyjaniac "oszukiwania". Jesli kolega widzi, ze wszystko
    w calym tym poscie jest OK, to jego bol - moj tylko maciupenki.

    Tylko napomkne, ze moim celem nie jest nakrzyczenie na kolege "Konrada",
    ale edukacja. Napisalem: "Daj sobie spokoj juz dzis wieczorem, wyspij
    sie i zacznij costam od poczatku". To dobra rada. Przyszlosciowa.

    Tomasz

  • 7. Data: 2005-08-26 07:47:57
    Temat: Re: Jaki tego sens?
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nazar" <t...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nauczy sie "taki" kilku pytan i odpowiedzi i dostanie pytanie "A po co
    > Pan tu przyszedl?" i co odpowie?: "Przykro, mi. Tego nie znam. Koledzy

    no ale to nie ty prowdzisz rekrutacje ;-) daj chopakowi szanse moze sie
    wykarze, zabłyśnie i poszczęści mu się :)

  • 8. Data: 2005-08-26 09:05:03
    Od: Konrad <k...@k...com>

    Tomasz Nazar napisał(a):

> [...]
    > firmie? Co przyjdzie nastepnym kandydatom po Tobie?
    >
    > Polak jestes, ze obchodzi Cie tylko czubek wlasnego nosa? (Nie obrazajac

    Bylem na wielu przesłuchaniach z C, C++ - jeżeli cokolwiek o nich wiesz,
    to z pytań o te języki w praktyce nic nie użyjesz. Tak sie składa że
    programując w C, C++ od lat pięciu do tej pory nie interesowałem sie w
    której cześci pamięci alokuje operator new - bo to może i czasem jest
    potrzebne wiedzieć, ale znajdziesz to w byle książce - a pytanie takie
    powtarza sie masę razy.
    Nie wiem czy masz do czynienia z programowaniem, ale wielu rzeczy z
    teorii nie zastosujesz w praktyce prawie nigdy!

    Gwarantuje Ci, ze świetna znajomość Javy może nie wystarczyć w
    zetknięciu z kobieta z HR która ma pytania przygotowane na kartce -
    pytając cie (z C++) o funkcje virtualne musisz jej wyśpiewać regółkę, a
    nie powiedzieć kiedy je należy stosować oraz jakie są plusy i minusy bo
    tego to ona na kartce juz nie ma.

    Wiec pomyśl może, zanim swoje frustracje przelejesz na bezsensowne
    stukanie w klawisze komputera ...

    Konrad

  • 9. Data: 2005-08-26 09:16:04
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@k...com> napisał w wiadomości
    > Tomasz Nazar napisał(a):
    >
    > Bylem na wielu przesłuchaniach z C, C++ - jeżeli cokolwiek o nich wiesz,
    > to z pytań o te języki w praktyce nic nie użyjesz.

    heh... zgadza się.... niestety... :)
    Moje ulubione pytanie z javy to : "Proszę wymienić nazwy classloaderów."
    ...inne fajne tyczyło sie wymienienia metod definiowanych w jakimś
    (niepamiętam już jakim) interfejsie.... Poprostu bomba pytania. :)))) tak
    jak by nie można było otworzyć interfejsu i zobaczyć (że już nie wspomnę o
    fakcie - że w dzisiejszych czasach w każdym środowisku programistycznym
    pojawi się żądanie implementacji deklarowanych metod.... poza klasami
    abstrakcyjnymi oczywiście :-] )
    Niekiedy głupota nie zna granic.

    Pozdrawiam
    kantor

  • 10. Data: 2005-08-26 09:19:36
    Od: Konrad <k...@k...com>

    Dodam tylko jeszcze, że takie pytania można znaleźć, znalazłem właśnie
    książkę - może podać ci autora? Pozwiesz go o oszustwo - najlepiej w US,
    z precedensu będzie musiał płacić odszkodowania wszystkim firmą
    używającym Javy.

    Jakoś nie widzę oszustwa w zainteresowaniu tym jakiego typu pytania są
    zadawane i jakich odpowiedzi na nie się oczekuje w czasie rozmowy,
    skrajną głupotą jest chyba jedynie pójście na taką rozmowę nieprzygotowany.
    W firmie w której pracowałem zatrudnialiśmy dodatkowych pracowników,
    goście przychodzili obryci z teorii języka, aż im uszami się wiedza
    wylewała, ale praktycznego kawałka kodu już nie umieli napisać, nie
    umieli odpowiedzieć na pytania sprawdzające logikę myślenia - wtedy to
    jest kandydat który firmie więcej zaszkodzi. Sytuacja odwrotna jest
    troszkę lepsza - bo kruczków zawsze się nauczysz ... myślenia już raczej
    trudniej. Najgorsze to, że w pierwszej fazie badają właśnie znajomość
    kruczków.

    Konrad