PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programowanie z przekazaniem kodu źrodłowego

  • 11. Data: 2006-11-21 14:56:24
    Temat: Re: Programowanie z przekazaniem kodu źrodłowego
    Od: Wojtek Stańczuk <w...@w...pl>

    > Miałem osobiście styczność z firmą dość podobnej kategorii (jeśli dobrze
    > pojmuję "hurtownię artykułów biurowych") i sądzę, że nie wyciągniesz z
    > niej więcej, niż 3,5-4x koszt wyjściowy za program tej klasy, przy
    > jednoczesnym przeniesieniu praw majątkowych. Pozostaje jeszcze pytanie,
    > jaka jest ich wiedza nt. rynku, ale to zbyt wiele i tak nie zmieni.

    A ile wg Ciebie w przypadku udostępnienia kodu jedynie na potrzseby
    własnych
    modyfikacji?

  • 12. Data: 2006-11-21 15:07:23
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > A ile wg Ciebie w przypadku udostępnienia kodu jedynie na potrzseby
    > własnych
    > modyfikacji?

    1,5-2x. Ale to tylko wg mnie. Może Ci się udać wyciągnąć nieco więcej.
    Pytanie więc właśnie o ich świadomość rynku, no i świadomość techniczną dot.
    dekompilacji Javy.

  • 13. Data: 2006-11-21 15:37:36
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > No więc w przypadku Javy nawet jeśli nie dasz kodu klientowi, on będzie
    mógł
    > go co najmniej zdekompilować i podpatrzyć, co i jak jest wykonywane. Ale
    > zapewne już wiesz.

    W zasadzie dotyczy to kazdego jezyka, choc czasem jest trudniejsze, czasem
    latwiejsze - Java nalezy chyba do grupy najlatwiejszych, jesli chodzi o
    takie zabawy. ;)

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 14. Data: 2006-11-21 15:45:50
    Od: "Any User" <a...@d...com>

> [...]
    > latwiejsze - Java nalezy chyba do grupy najlatwiejszych, jesli chodzi o

    W Javie da się dość dokładnie odtworzyć pełny kod źródłowy, zmienić coś, po
    czym skompilować klasę ponownie, tym samym osiągając efekt podmiany
    funkcjonalności. W przypadku języków kompilowanych możemy mówić co najwyżej
    o lepszej lub gorszej analizie tego, co napisał producent.

  • 15. Data: 2006-11-21 16:57:36
    Od: "ZYGMUNT" <m...@s...waw.pl>

    Użytkownik "Wojtek Stańczuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Branża: hurtownia artykułów biurowych.
    > Koszt wyściowy: 10 tys zł netto.
    Czytam cały wątek i zaczynam się bardzo denerwować. Pracuję w dużej firmie i
    sam trochę programuję.
    Przez takie podejście jakie reprezentuje kolega "Any User" coraz częściej
    sam piszę programy.
    Chętnie zleciłbym napisane czegoś innemu programiście, ale muszę mieć kod
    źródłowy aby nie być potem szantażowany ceną przy wprowadzaniu zmian w
    programie. Firmy programistyczne coraz częściej mają podejście do ceny
    "menadżerskie" to znaczy nie ustalają ceny na podstawie wysiłku włożonego w
    program tylko na podstawie "jakiego rzędu są obroty firmy i jej branża." .
    Panie Wojtku! Niech Pan się nie da 'podpuszczać' takim kolegom jak "Any
    User".
    Pozdrawiam Zygmunt

  • 16. Data: 2006-11-21 17:12:51
    Od: "Any User" <a...@d...com>

> [...]
    > "menadżerskie" to znaczy nie ustalają ceny na podstawie wysiłku włożonego
    > w program tylko na podstawie "jakiego rzędu są obroty firmy i jej

    Kapitalizm. Jak kupujesz np. szybszą nagrywarkę DVD, to płacisz więcej, niż
    gdy kupujesz wolniejszą. I wyobraź sobie, że obie mają dokładnie ten sam
    hardware, a różnią się tylko numerkiem na nalepce, oraz konfiguracją zworek
    lub flasha. Wyprodukowanie obu kosztowało dokładnie tyle samo. Dlaczego więc
    nie kosztują tyle samo? Pomyśl nieco...

    > Panie Wojtku! Niech Pan się nie da 'podpuszczać' takim kolegom jak "Any
    > User".

    Panie Wojtku! Daj im Pan te źródła za friko! :)

  • 17. Data: 2006-11-21 18:20:01
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ZYGMUNT" <m...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    (...)

    > Firmy programistyczne coraz częściej mają podejście do ceny
    > "menadżerskie" to znaczy nie ustalają ceny na podstawie wysiłku włożonego w
    > program tylko na podstawie "jakiego rzędu są obroty firmy i jej branża." .

    Wszystkie firmy mają takie podejście :) Włożony wysiłek jest brany pod uwagę w
    tym sensie, że determinuje cenę minimalną. A cena maksymalna jest właśnie
    taka, żebyś wkurzony już prawie siadał do zrobienia tego samemu, po czym
    stwierdził, że jednak jeszcze tym razem dasz się pożywić krwiopijcom :)

    entrop3r

  • 18. Data: 2006-11-21 18:52:05
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 21 Nov 2006 17:57:36 +0100, ZYGMUNT <m...@s...waw.pl>
    w <ejvb64$csl$1@achot.icm.edu.pl> napisał:

> [...]
    > źródłowy aby nie być potem szantażowany ceną przy wprowadzaniu zmian w
    > programie. Firmy programistyczne coraz częściej mają podejście do ceny

    A to jest kwestia skonstruowania umowy, zamawiasz aplikację w postaci
    kodu źródłowego spełniającego takie a takie warunki (sposób kodowania,
    nazwy zmiennych, komentarze w kodzie i takie tam[1]), który po
    skompilowaniu robi to, to i to [2].

    Patrząc z punktu widzenia programisty to [1] zwiększaja cenę bardziej
    niz liniowo pod względem upierdliwości, a [2] im więcej tym drożej, ale
    im dokładniej, tym szybciej.

    I włala.

    A Any User to trol.

    > Pozdrawiam Zygmunt

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 19. Data: 2006-11-21 22:18:48
    Od: Wojtek Stańczuk <w...@w...pl>

    Wątek ładnie się rozwinął, więc to nie jest
    temat jasny. I dobrze.

    Na razie wniosek mam taki: trzeba sprawę
    wypośrodkować pomiędzy celami autora (mnie)
    i klienta (firmy, która chce mieć jednak kod).

    I jedynym sposobem jest tutaj dobrze skonstruowana
    umowa i w niej wyspecyfikowanie poziomu otwartości kodu.

    A pieniądze - cóż - to już kwestia negocjacji biznesowych :)

    Pozdrawiam i dziękuję za bardzo cenne uwagi,

    Wojtek