PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w swieta i dni ustawowo wolne

  • 1. Data: 2005-06-19 22:26:07
    Temat: Praca w swieta i dni ustawowo wolne
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Witam,
    Moj problem to praca w swieta i dni ustawowo wolne od pracy. Niestety
    specyfika firmy wymaga takiej organizacji i nic na to sie poradzic nie da.
    Mam jednak w zwiazku z tym pytanie. Czy w kodeksie pracy istnieja zapisy
    odnosnie dni wolnych - konkretnie chodzi mi o odbieranie dni wolnych w
    zamian za przepracowane niedziele i swieta. Czy odbywa sie to na zasadach 1
    za 1 czy moze 1 za 1,5 (2) dni. Z tego co sie orientuje za przepracowane
    swieto podczs odbierania rekompensaty pienieznej nalezy sie dodatek 50 lub
    100 % - nie pamietam. Czy podbnie jest przy odbieraniu przepracowanych dni
    ustawowo wolnych, W firmie praktyka jest nastepujaca - za przeprac.
    powiedzmy niedziele dostaje 1 dzien wolny do odebrania w tygoniu i nic
    pozatym - co na to kodeks pracy (w umowie o prace i regulaminie nic na ten
    temat nie ma).??
    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,

    Michal