PracaGrupypl.praca.dyskusje › PILNE: Wolentariat w ZOZ

  • 1. Data: 2002-12-12 08:10:32
    Temat: PILNE: Wolentariat w ZOZ
    Od: "Ślimak" <j...@p...onet.pl>

    Proszę o podanie mi jakie istnieją urególowania prawne, którymi mogę
    podeprzeć się chcąc uzyskać wolentariat w Zespole Opieki Zdrowotnej
    (konkretne akty prawne itp.).

  • 2. Data: 2002-12-12 15:59:20
    Temat: Re: PILNE: Wolentariat w ZOZ
    Od: " dorota j" <d...@N...gazeta.pl>

    Niedawno staralam sie o prace w szpitalu psychiatrycznym jako psycholog. Nie
    pozwolono mi tam pracowac nawet na zasadzie wolontariatu. Pani kadrowa
    wyjasnila, ze nie ma obecnie w Polsce ustawy o wolontariacie. Praca w
    szpitalu to praca w szczegolnych warunkach, gdyby mi sie cos stalo, nie
    wiadomo kto by za to odpowiadal. Szpital nie moze na siebie wziac
    odpowiedzialnosci za "wypadki przy pracy " wolontariusza.
    Jezeli na stazu jest ktos, kto jest zatrudniony w innej instytucji (np innym
    szpitalu), zostaje podpisana umowa miedzy tymi instytucjami, zgodnie z ktora
    koszty ubezpieczenia (i odpowiedzialnosc przy ewentualnym wypadku) ponosi
    macierzysta placowka.
    Wiem, ze wolontariat jest powszechnie praktykowany w roznych instytucjach,
    nie znam jednak nikogo, kto odbywalby go w ZOZie.