PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpracowywanie 2 maja

  • 1. Data: 2006-04-24 07:10:22
    Temat: Odpracowywanie 2 maja
    Od: "Abrakadabra" <g...@o...pl>

    W firmie mojej zony kazali przyjsc do pracy 6 maja w sobote za 2 maja.
    Slyszalem, ze jesli w tygodniu sa 2 dni wolne od pracy to trzeba odpracowac
    to w sobote. Slyszalem takze, ze jesli w regulaminie pracy danej firmy jest,
    ze soboty sa wolne to wtedy nie trzeba. Czy ktos moze mnie poprzec w tej
    sprawie, ewentualnie podsunac podstawe prawna?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-04-24 07:25:02
    Temat: Re: Odpracowywanie 2 maja
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Abrakadabra napisał(a):
> [...]
    > ze soboty sa wolne to wtedy nie trzeba. Czy ktos moze mnie poprzec w tej
    > sprawie, ewentualnie podsunac podstawe prawna?

    2 maja nie jest dniem wolnym od pracy, jego odpracowanie jest jak
    najbardziej na miejscu.

    L.

  • 3. Data: 2006-04-24 07:52:40
    Od: "anteek" <a...@w...pl>

    U nas 2 maja pracujemy normalnie.
    Dodatkowo tak jak piszesz, odpracowujemy majowe jedno święto w sobotę.
    Wg kadr wynika to z KP

    --
    anteek

  • 4. Data: 2006-04-24 08:01:48
    Od: "Slawek" <g...@T...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > 2 maja nie jest dniem wolnym od pracy, jego odpracowanie jest jak
    > najbardziej na miejscu.
    >
    > L.

    U mnie w firmie jest tak, że 2 maja mamy wolny za 1 stycznia, ponieważ
    jest tak że jeżeli dzień świąteczny wypada w dzień wolny to należy się
    dodatkowy
    dzień wolny do odebrania.

    A w tym roku 1 stycznia był w niedzielę więc należy się dodatkowy dzień
    wolny.

    Także zaproponuj pracodawcy że zamiast odpracowywać w sobotę chcesz odebrać
    sobie dzień za 1 stycznia.

    pzdr
    Sławek

  • 5. Data: 2006-04-24 08:28:51
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Slawek napisał(a):

    > A w tym roku 1 stycznia był w niedzielę więc należy się dodatkowy dzień
    > wolny.

    Jesteś pewien? Bo w tym samym tygodniu, w poniedziałek, był jeszcze 26
    grudnia, a w przepisach chyba stoi, że jeśli w danym tygodniu jest
    więcej niż 1 dzień świątecznych, to zmniejszenie wymiaru pracy
    następuje z tytułu jednego z nich. Tak że jeśli 26 grudnia
    nie pracowaliście, to w świetle prawa za 1 stycznia nie przysługuje
    Wam dzień wolny, choć oczywiście pracodawca może takowy
    zarządzić. ;)
    Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi...

    ch.

  • 6. Data: 2006-04-24 08:55:42
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Slawek napisał(a):

    > U mnie w firmie jest tak, że _2_ _maja_ _mamy_ _wolny_ _za_ _1_ _stycznia_,
    ponieważ

    W to nie uwierze...

    > A w tym roku 1 stycznia był w niedzielę więc należy się dodatkowy dzień
    > wolny.

    Od kiedy?? Za swieto przypadajace w NIEDZIELE nie nalezy sie dzien wolny...

    Pozostaje jeszcze kwestia 1 lub 3 maja, ktory nalezy odpracowac... ;P

    Pozdrawiam...

  • 7. Data: 2006-04-24 09:43:58
    Od: "Slawek" <g...@T...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Tarczoń" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wolny...
    >
    > Pozostaje jeszcze kwestia 1 lub 3 maja, ktory nalezy odpracowac... ;P

    U mnie w firmie zawsze tak było (kwestia twojej wiary nie mam tutaj nic do
    rzeczy )

    Pozatym uchwała Sądu Najwyższego z 14 listopada 2001r wyraźnie mówi, iż
    w sytuacji, gdy dzień ustawowo wolny od pracy wypada w dzień wolny np w
    wolną sobotę -
    pracodawca zobowiązany jest wyznaczyć w zamian inny dzień wolny.

    Zachęcam do przeczytania:
    Wyrok Sądu Najwyższego w sprawie Nowelizacji Kodeksu pracy z 2001
    wprowadzający 5-dniowy
    dzień pracy. (szczególnie art.138 § 1).

    Art 129 Kodeksu pracy (nowelizacja 1.05.2001)

    Ustawa z 18.01.1951r o dniach wolnych od pracy, (Dz. U. Nr 4, poz. 28 z
    późn. zm.)

    Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 14.11.2001 r. (syg. akt. III ZP 20/01)

    pzdr
    Sławek.

  • 8. Data: 2006-04-24 10:04:15
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Slawek porozsypywal nastepujace haczki:
    > U mnie w firmie zawsze tak było (kwestia twojej wiary nie mam tutaj nic do
    > rzeczy )
    Kwestia wewnetrznych uregulowan w Twojej firmie, ktore daja pracownikom
    wiecej przywilejow niz mowi KP nie ma tutaj nic do rzeczy. Chodzi o
    ogolne zasady
> [...]
    > wolną sobotę -
    > pracodawca zobowiązany jest wyznaczyć w zamian inny dzień wolny.
    Gdy dzien ustawowo wolny od pracy wypada poza niedziela to nalezy sie
    dzien wolny od pracy - jesli wypada w niedziele to sie nie nalezy. A
    jesli w ciagu tygodnia wypadaja dwa wolne dni poza niedziela, to wymiar
    godzin ulega zmniejszeniu tylko z powodu jednego z tych wolnych dni
    (zatem drugi nalezy odpracowywac, patrz dyskusje na temat 1. i 3. maja)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2006-04-24 15:32:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 24 Apr 2006 11:43:58 +0200, "Slawek"
    <g...@T...onet.pl> zakodował:

    >Art 129 Kodeksu pracy (nowelizacja 1.05.2001)

    Chyba miałeś na myśli nastepny przepis:
    Art. 130.
    [...]
    § 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające
    w innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin.
    Jeżeli jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku do
    niedzieli, wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie
    wymiaru czasu pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych
    świąt.

    A tym samym jak masz dwa dni świąteczne w jednym tygodniu, to jeden z
    tych dni trzeba odpracować.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2006-04-24 17:54:23
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "Abrakadabra" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | ze soboty sa wolne to wtedy nie trzeba. Czy ktos moze mnie poprzec w tej
    | sprawie, ewentualnie podsunac podstawe prawna?

    ludzie,korzystajcie czasem z archiwum grupy!

    --
    pozdrawiam,
    exit