PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka umowa dla Przedstawiciela Handlowego? › Jaka umowa dla Przedstawiciela Handlowego?
    From: s...@j...cuni.cz
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje,pl.sci.ekonomiczne
    Subject: Jaka umowa dla Przedstawiciela Handlowego?
    Date: 5 Sep 2006 05:15:06 -0700

    Czesc,
    prosze o rade w nastepujacej strawie: pracodawca, ktory ma siedzibe w
    Czechach, chce zatrudnic przedstawiciela w Polsce - kandydat nie
    posiada zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej. Jaka w tym wypadku
    mozna zawrzec umowe? Moze umowe - zlecenie? Dodam, ze pracodawca jest
    BARDZO SKAPY i NIE CHCE NIC PLACIC - z tego powodu odpada np. umowa o
    dzielo, bo tam, jak przeczytalam, pracodawca oplaca pracownikowi
    ubezpieczenie emerytalne (czy jak to sie nazywa...).
    Troche dziwi mnie fakt, ze umowa ma byc sformulowana w terminach
    polskiego prawa cywilnego.... skoro pracodawca jest czeska firma.... Ja
    sama jestem tylko skromnym pracownikiem tegoz pracodawcy i na umowach
    znam sie jak swinia na gwiazdach, a akurat na mnie zwalone zostalo
    zadanie znalezienia odpowiedniego typu umowy i ja kompletnie nie wiem,
    co z tym zrobic. Oni niby bagatelizuja sprawe, ale ja sie obawiam, ze
    jak pozniej cos bedzie nie tak, zeby nie bylo na mnie.... Wiec wole sie
    troche rozeznac, zanim palne, ze zdecydowanie umowa-zlecenie. Tylko czy
    na pewno "polska umowa" (jezeli jeszcze cokolwiek rozumiem, to roznica
    polegalaby chyba na wysokosci podatku, prawda? Bo poza tym to chyba
    czeska "smlouva o provedeni prace" jest odpowiednikiem polskiej
    umowy-zlecenia...?).
    A w wypadku, ze przedstawiciel ma zarejestrowana dzialanosc
    gospodarcza, to czy najlepsza jest tzw. "umowa o wspolpracy" (taka jak
    tutaj:
    http://prawo.hoga.pl/wzory_umow/wzory/umowa_wspolpra
    cy_handlowej.doc)
    (wole sie upewnic)?
    Mam nadzieje, ze ktos tutaj okaze sie filantropem i mi pomoze - PROSZE!

    Pozdrawiam,
    Katarzyna