PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informa: politechnika czy prywatna szkoła wyższa?

  • 11. Data: 2002-09-27 10:00:27
    Temat: Re: Informa: politechnika czy prywatna szkoła wyższa?
    Od: YBrass <y...@o...pl>

    Mike G. wrote:
    > Chce polaczyc wyksztalcenie prawniczo-ekonomiczne
    > z informatyka (nie podyplomowo lecz po studiach lic/inz/mgr),
    > np. dzialajac w e-bankowosci.
    >
    > Co lepsze w takim przypadku z informy: studia inz/mgr na politechnice
    > czy licencjackie w jakiejs prywatnej wyzszej szkole?
    a ja studiuje na Politechnice (nie warszawskiej), i widze jak
    utrzymywane sa etaty kosztem mojego czasu, tzn jak wciskaja mi
    przedmioty kompletnie bez sensu (jakis czas temu wytyczylem sobie cele:
    czego chce sie nauczyc i co robic). Moja uczelnia takze produkuje
    niedouczonych informatykow. Mysle ze jesli chcesz papieru, to pracodawcy
    "lepiej" traktuja absolwentow prywatnych uczelni, jesli chcesz sie
    czegos nauczyc, to tylko ciezka samodzielna praca...

    pzdr
    ybrass

  • 12. Data: 2002-09-27 10:09:40
    Od: YBrass <y...@o...pl>

    YBrass wrote:
    > "lepiej" traktuja absolwentow prywatnych uczelni, jesli chcesz sie
    cos nie tak, wroc, mialo byc uczelni panstwowych....

    pzdr
    ybrass

  • 13. Data: 2002-09-27 11:53:08
    Od: "Paweł" <p...@m...elka.pw.edu.pl>

    Użytkownik "Xar" <q...@i...pl> napisał w wiadomości
    > sie
    > ale
    > >

    > A ja wlasnie skonczylem (wlasciwie to jestem na samym koncu) PJWSTK i tez
    > bym nie zmienil tej uczelni :-) Czesc moich kolegow jest wlasnie z
    Polibudy
    > i z tego co mi mowili, to jedyne co macie lepsze to matematyke. Macie
    > zdecydowanie wiecej materialu, poniewaz u nas zdecydowali sie tylko na ten
    > obszar, ktory ma praktyczne zastosowanie i ma uczenia zeczy z ktorych i
    tak
    > sie nigdy pozniej nie skorzysta)

    Tak naprawde to nigdy nie wiesz co Ci sie przyda, trzeba kasztalcić sie
    szeroko. Nie twierdze, ze analiza, algebra są super potrzebne i niezbedne,
    ale na pewno to dobra gimnastyka dla umyslu :))

    >A co do jezykow obcych to tez sie zgadza. Ja konczc P-J mam 4 poziom LCCI i

    Z tego co sie orientuje to LCCI ma 3 poziomy, chyba, że coś się ostanio
    zmienilo

> [...]
    > sie pomyslec ile bym stracil pieniedzy jakbym musial kupic wszystkie te
    > ksiazki ktore mnie interesuja w ksiegarni ... brrr... w ciagu ostatniego
    > 1,5 roku kupilem moze kilka ksiazek, bo polecali je wykladowcy i nie
    moglem
    > ich znalezc w necie ..
    > Co do nauki jezykow gdzie indziej - studiujac i pracujac bedziesz mial
    > jeszcze czas na jezyki obce ? Marzyciel ;-)) Poza tym zrobienie
    certyfikatu
    > "na miescie" jest obecnie dosc droga przyjemnoscia ...

    Nie wziales pod uwage, ze polibuda jest za free, natomiast u japoncow trzeba
    placi i to slono (podobno ponad tysiac PLN za miesiac, przy okazji napisz
    ile placisz za semestr i czy to dzienne czy wieczorowe). Za te pieniadze co
    zanosisz jponcom mozesz spokojnie zapisac sie na kurs angielskiego i kupowac
    sobie po kilka ksiazek miesiecznie i jeszcze pewnie zostanie :)
    A poza tym ojezykach trzeba myslec na poczatku studiow jak sie jeszcze nie
    pracuje.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 14. Data: 2002-09-27 16:53:14
    Od: "eTerNity" <p...@N...pl>

    Xar wrote:
> [...]

    W/g mnie szkola dla tych co byli za slabi zeby sie dostac na informe
    i takich, ktorzy sobie na niej nie radzili.

    Btw. moj kumpel na 6 semestrze prowadzil laborki z Javy
    (wkrecil go sp.J.Bielecki). Kiedys ten kolega powiedzial,
    ze dawno takich glabow nie widzial. Mowil, ze zajecia na ktorych
    pisali silnie trwaly dwa tygodnie ;S

    Oczywiscie nie mowie, ze kazdy z PJWSTK jest taki,
    ale wydaje sie ze wiekszosc.
    A tak w ogole czemu nie studiujesz na panstowej uczelni?

    --
    pozdrawiam
    eTerNity

  • 15. Data: 2002-09-27 16:56:06
    Od: "eTerNity" <p...@N...pl>

    Me wrote:

> [...]

    Troszke nie tak...
    mam kolegow z ktorymi o tym dyskutowalem na:
    -Politechnice Wroclawskiej
    -Politechnice Lodzkiej
    -studiowalem semestr na AGH

    Wystarczy? W sumie PW, AGH, PWr to czolowka wiec
    gdzie indziej jest raczej gorzej.

    Oczywiscie zawsze sie trafi jakis wyjatkowy student...

    --
    pozdrawiam
    eTerNity

  • 16. Data: 2002-09-27 17:00:57
    Od: "eTerNity" <p...@N...pl>

    Xar wrote:
> [...]

    Wybacz ale ROTFL ...
    Przewaznie na prywatnej uczelni wykladowcy maja z gory nakazane
    zeby nie oblewac studentow, bo jak ich wywala to kto bedzie placil?
    (miales np.Jave? ;)) )
    Natomiast na WEiTI slyszalem od pewnego wykladowcy o zaleceniu dziekana
    zeby nie stawiac za dobrych stopni.

    --
    pozdrawiam
    eTerNity

  • 17. Data: 2002-09-27 17:30:42
    Od: "Real Immigrant" <r...@y...com>

    Zadna szkola, prywatna - czy panstwowa nie zrobi z Ciebie informatyka, tylko
    dlatego, ze ja skonczysz. Najwazniejsze jest to, aby samemu poszerzac wlasna
    wiedze, duzo czytac i kochac to co sie robi. Inczej nic z tego nie bedzie.

    Real Immigrant

  • 18. Data: 2002-09-27 17:59:13
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Mike G." <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co lepsze w takim przypadku z informy: studia inz/mgr na politechnice
    > czy licencjackie w jakiejs prywatnej wyzszej szkole?

    konczylem prywatne teraz koncze agh. I zdecydowanie to drugie robi lepsze
    wrazenie - co nie zmienia faktu ze wiecej sie nauczylem w prywatynej :D

    btw: gdyby pjwstk byla w krakowie to bym sie nawet nie zastanawial

    --
    l...@s...pl

  • 19. Data: 2002-09-27 18:06:38
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "eTerNity" <p...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (miales np.Jave? ;)) )
    > Natomiast na WEiTI slyszalem od pewnego wykladowcy o zaleceniu dziekana

    rofl i to ma byc dobra uczelnia? :D

    --
    l...@s...pl

  • 20. Data: 2002-09-27 18:33:26
    Od: "Anka [MephHELL]" <a...@e...pw.edu.pl>

    Sebol wrote:

    > rofl i to ma byc dobra uczelnia? :D

    Jasne. Bo nawet na ocene zaliczajaca musisz sie calkiem sporo nauczyc. A
    w rezultacie wiecej ci zostanie w glowie, skoro dluzej i wiecej sie
    uczysz. Czyli umiesz wiecej niz czlowiek z prywatnej uczelni, ktory nie
    musi tyle trudu wkladac w zaliczenie. Wiem, co pisze, bo znam to z autopsji.