PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firma

  • 1. Data: 2006-02-22 13:40:20
    Temat: Firma
    Od: "D.P." <d...@o...pl>

    Mam kilka pytań może szanowni grupowicze będą wiedzieli a jeżeli nie to
    proszę o jakieś sugestie gdzie szukać:

    - Słyszałem że przy zakłądaniu po raz pierwszy działalności gospodarczej
    podobno istnieje możliwość wyboru ZUS-u promocyjnego 30 % wartości
    podstawowego przez 2 lata działaności, czy tak jest i na jakich warunkach ?.

    - Gdy zakładam działalność gospodarczą jakie aktualnie mam formy
    opodatkowania do wyboru podobno coś już zostało zlikwidowane (ryczałt i
    karta chyba) ?. Zaznaczam że będzie to mała działalność sprzedażowa
    informatyczna i niewielka sprzedaż i doractwo ubezpieczeniowe itp.

    - Jestem zameldowany gdzie indziej niż aktualnie mieszkam, bedę działał na
    terenie miejsca gdzie teraz przebywam, czy w związku z tym przy zakładaniu
    działalnosci podaję tylko adres zameldowania ?. Czy mogę też podać oprócz
    adresu zameldowania dowolny adres np. taki gdzie teraz przebywam i także
    wyrobić sobie pieczątkę z tym adresem?. Jak to jest wytłumaczcie mi jeżeli
    można?.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2006-02-22 13:48:55
    Temat: Re: Firma
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    D.P. napisał(a):
    > Mam kilka pytań
    [...]

    a dlaczego pytasz tutaj, a nie w miejscu bardziej odpowiednim,
    konkretniejszym tudzież bardziej rzeczowym, czyli w Zusie i Urzędzie
    Skarbowym?

    Czy jestes gotowy rozpoczac działalnosc opierajac sie na opinii
    anonimowych ludzi z Usenetu? Co powiesz kontroli skarbowej, która Ci
    przyjdzie na kontrol, że tak powiedział "czarny" na Usenecie?

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 3. Data: 2006-02-22 18:07:34
    Od: RealCom <j...@i...pl>

    Zastanów się nad Twoją sytuacją - nie piszę tego złośliwie - ale skoro
    Ty nie wiesz jak zacząć - to po co zaczynasz? Zainwestuj trochę w
    siebie, czyli w swój czas, i wiedzę - Twoje największe aktywa. Czy
    naprawdę zaufasz odpowiedziom jakie tu dostaniesz i jutro polecisz
    rejestrować działalność?
    ZUS i US to nie czarne skrzynki o których wiadomo tylko, że działają a
    nie wiadomo jak - to urzędy idziesz tam, dzwonisz i masz wiedzę z
    pierwszej ręki!
    Dodatkowo polecam lekturę:
    http://www.blinfo.pl/book.gml?art=sol
    Powodzenia.

  • 4. Data: 2006-02-23 17:49:08
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > wyrobić sobie pieczątkę z tym adresem?. Jak to jest wytłumaczcie mi jeżeli

    masz rację - kto pyta nie błądzi.
    musisz tylko uważać z ZUS - jak otworzysz działalności to nawet te300 zł za ZUS
    to trzeba zarobić.
    przy tego typu działalności uważaj na ryczałt- może być drożej niż na PKPiR