PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy Cisco psuje rynek IT ??? › Czy Cisco psuje rynek IT ???
    From: <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Czy Cisco psuje rynek IT ???
    Date: 10 May 2002 20:34:49 +0200

    Witam
    Drodzy grupowicze, zwracam sie do was z prosba o wyrazenie opinii na temat czy
    Cisco nie psuje rynku IT. Przeczytalem w biezacym numerze Chip'a, ze Cisco
    organizuje w Polsce siec 300 szkol tzw. "Akademii Sieciowych", ktore maja
    ksztalcic ludzi w zakresie administrowania sieciami komputerowymi. W zajeciach
    takich moze brac udzial kazdy. Biorac pod uwage fakt, ze rynek pracy w branzy
    informatycznej coraz bardziej sie kurczy, nie wiem, czy jest to najlepszy
    pomysl. Liczac, przy bardzo skromnych zalozeniach, ze kazda ze szkol co roku
    wypusci 20 absolwentow (a moim zdaniem liczba ta moze byc znacznie wyzsza) to
    mamy co roku 6000 nowych osob zajmujacych sie sieciami komputerowymi. Wiadomo,
    ze pracodawca bedzie wolal zatrudnic osoby po studiach, niz osoby po takich
    rocznych czy dwuletnich kursach, ale rownoczesnie nalezy zauwazyc, ze przy tak
    duzej liczbie ludzi zajmujacej sie branza IT w znacznym stopniu spadna pensje
    pracownikow. Dlatego sadze, ze firma Cisco psuje rynek IT. Z tego co wyczytalem
    w prasie i w internecie program "Akademii Sieciowych" nie jest nastawiony na
    zysk. Mam jednak co do tego pewne watpliwosci. Kazda z lokalnych akademii musi
    byc wyposazona w sprzet sieciowy, ktory musi kupic od Cisco. Na tej podstawie
    sadze, ze nadrzednym celem tej firmy nie jest ksztalcenie kadr, ale sprzedaz
    swoich systemow. Obecnie stoje przed wyborem specjalnosci na studiach i
    myslalem, zeby zajac sie sieciami komputerowymi (systemy teleinformatyczne),
    ale w obecnej sytuacji, nie wiem, czy jest to najlepszy wybor.
    Prosze wszystkich o ustosunkowanie sie do moich przemyslen.