PracaGrupypl.praca.dyskusje › Analityk danych przy projekcie SAP [dlugie]

  • 1. Data: 2004-07-21 08:08:28
    Temat: Re: Analityk danych przy projekcie SAP [dlugie]
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    olka wrote:

    > Jak juz wspomnialam projekt jest planowany na dwa lata - jestem ciekawa co
    > po tym okresie. Czy bede mogla znalezc jakas konkretna robote po tym czasie
    Specjalisci SAP nie musza sie jak narazie obawiac o prace

    > w innej firmie (czy bede posiadala jakas wiedze, ktora uczyni mnie osoba
    > poszukiwana na rynku pracy)? Ponieważ caly projekt dotyczy SAP-a czy po tym
    > okresie bede mogla powiedziec ze przynajmniej w 20% znam specyfike wdrazania
    > rozwiazan SAP? Opis stanowiska sklania raczej ku twierdzeniu, ze bede miala
    > stycznosc jedynie z waska działka wdrozenia SAP-a i po tym okresie bede
    W ramach SAP kazdy ma stycznac z waska dzialka

    > dysponowala doswiadczeniem ale z bardzo waskiej dziedziny - tak jakby przez
    > dwa lata stac sie specjalista w dziedzinie kladzenia pierwszej wartswy
    > cegiel podczas budowy domu ;). Jestem ciekawa jaki procent tych zadań bedzie
    > zwiazany z informatyka a jaki z biznesem? W jakim stopniu ( i czy w ogole)
    > poszerze swoja wiedzę informatyczna, a w jakim stopniu wiedzę biznesowa? I
    > czy mam szanse poznac rzeczy ogólnie zwiazane z SAP-em?
    Szanse pewnie masz tylko nie wiem czy ktos kto uruchamia taki projekt
    zaklada dlugi okres czasu na przeszkolenie pracownikow - raczej szuka
    ludzi znajacych sie juz na SAP

    > Trochę tych pytań zadałam ale proszę o jak najszersza odpowiedź, moze mi sie
    > cos rozjasni w głowie bo do tej pory z sapem nie mialam nic wspolnego.
    ZYcze wsiego najlepszego ale szanse przy tkaim projekcie masz male

    --
    Tomasz Onyszko [MVP]
    T...@w...pl

  • 2. Data: 2004-07-21 08:14:17
    Temat: Analityk danych przy projekcie SAP [dlugie]
    Od: "olka" <o...@v...pl>

    Czesc,

    Jakis czas temu w internecie pojawiła sie informacja dotycząca rekrutacji
    analityka danych przy projekcie zwiazanym z SAP-em. Projekt jest planowany
    na okolo 2 lata. Jestem ciekawa czego mozna sie podczas takiego projektu
    nauczyć - zadania ktore bedzie w przyszlosci wykonywac dana osoba sa
    nastepujace:

    "Tworzenie i utrzymywanie master data - głównych obiektów danych
    podstawowych jak np. materiały, partnerzy handlowi w systemie SAP
    Tworzenie i utrzymanie danych podstawowych rynku w Master Data Repository
    (MDR)
    Zapewnienie unikalności danych podstawowych (brak duplikatów)
    Kontrola czy dane otrzymywane we wnioskach o stworzenie nowych obiektów są
    zgodne ze standardami danych
    Monitorowanie jakości wprowadzanych danych i zapewnienie wsparcia
    użytkowników w zakresie problemów związanych z danymi, we współpracy z
    lokalnym Data Managerem i właścicielami procesów
    Monitorowanie na bieżąco jakości danych w systemie
    Kontrola czy lokalne wglądy danych podstawowych (specyficzne dla rynku) są
    poprawne z punktu widzenia procesów biznesowych."

    Z góry dzieki,
    Olka

  • 3. Data: 2004-07-21 11:37:46
    Od: "quietus" <m...@m...com>

    <ciach>
    > Szanse pewnie masz tylko nie wiem czy ktos kto uruchamia taki projekt
    > zaklada dlugi okres czasu na przeszkolenie pracownikow - raczej szuka
    > ludzi znajacych sie juz na SAP

    Wlasnie, i tu jest problem. Ja np. mam kilkuletnie doswiadczenie jako
    analityk wdrożeniowy/konsultant systemu opartego na Oracle. Potencjalnie
    chcialbym sie zajac w przyszlosci SAPem, ale wszystkie oferty pracy z tym
    zwiazane wymagaja doswiadczenia (min. 1-2 letniego) z okreslonymi modulami
    :(

    quietus