eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Praca w służbie cywilnej - porady

Praca w służbie cywilnej - porady

2009-04-30 14:06

Przeczytaj także: Nowe zasady wynagradzania w służbie cywilnej


3. Rozmowa kwalifikacyjna - ma na celu poznanie Twojej osoby i ocenę, czy masz wystarczające predyspozycje do pracy w służbie cywilnej, komisja będzie pytać się Ciebie o fakty z Twojego życiorysu, sprawdzać Twoją motywację do pracy.

4. Oczekiwanie na decyzję - najtrudniejszy etap.

Gdy już dostaniemy wymarzoną pracę możemy po pewnym czasie starać się o mianowanie na urzędnika służb cywilnych.

O mianowanie może ubiegać się osoba, która:
  • jest pracownikiem służby cywilnej;
  • posiada co najmniej trzyletni staż pracy w służbie cywilnej lub uzyskała zgodę dyrektora generalnego urzędu na przystąpienie do postępowania kwalifikacyjnego przed upływem tego terminu, jednak nie wcześniej niż po upływie dwóch lat od nawiązania stosunku pracy w służbie cywilnej;
  • posiada tytuł magistra lub równorzędny;
  • zna co najmniej jeden język obcy spośród języków roboczych Unii Europejskiej;
  • jest żołnierzem rezerwy lub nie podlega powszechnemu obowiązkowi obrony.

Dodatkowe warunki, to: polskie obywatelstwo, korzystanie z pełni praw publicznych, niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Pracownik służby cywilnej kieruje zgłoszenie do postępowania kwalifikacyjnego do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W danym roku kalendarzowym zgłoszenia składa się w okresie od 1 stycznia do dnia 31 maja. Postępowanie kwalifikacyjne prowadzi Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, która sprawdza wiedzę, umiejętności i predyspozycje kierownicze niezbędne do wypełniania zadań służby cywilnej.

poprzednia  

1 2

oprac. : Kariera.pl Kariera.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: