eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzenia › Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007

Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007

2008-09-29 14:23

Przeczytaj także: Zarobki w PR i marketingu 2012

fot. mat. prasowe

Wykres 6. Mediana wynagrodzenia w zależności od kapitału firmy

Wykres 6. Mediana wynagrodzenia w zależności od kapitału firmy

Jak widać na wykresie 6 wynagrodzenia pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych działu marketingu są wyższe w firmach z kapitałem zagranicznym. Najwyższe zarobki otrzymali dyrektorzy i prezesi firm z kapitałem zagranicznym. Mediana wynosiła 16 625 PLN. Zarobki dyrektorów i prezesów działu marketingu firm z polskim kapitałem stanowiły 36% zarobków prezesów i dyrektorów firm z kapitałem zagranicznym. Płace kierowników tego rodzaju firm były o ponad połowę niższe od płac kierowników firm z kapitałem zagranicznym. Najniższe okazały się zarobki pracowników szeregowych firm o polskim kapitale (mediana 2 000 PLN). Zaznaczyć także trzeba, iż mediana zarobków pracowników szeregowych w firmach o zagranicznym kapitale była równa medianie zarobków specjalistów pracujących w polskich firmach. Wynosiła ona 2 800 PLN.

fot. mat. prasowe

Tabela 8. Wynagrodzenie w różnych branżach

Tabela 8. Wynagrodzenie w różnych branżach

Wynagrodzenia w dziale marketingu w zależności od branży

Jak pokazuje tabela 8 w roku 2007 najwyższe wynagrodzenie otrzymywali pracownicy marketingu w branży telekomunikacyjnej. Mediana zarobków wynosiła tam 6 850 PLN. Miesięczne zarobki 10% najlepiej opłacanych osób pracujących w tej branży należały do najwyższych w całym dziale marketingu i wynosiły powyżej 17 500 PLN. Najniższa mediana zarobków w dziale marketingu wynosiła 2 500 PLN. Zarobki tej wysokości otrzymywali pracownicy sektora publicznego.

Wynagrodzenia w różnych regionach

fot. mat. prasowe

Tabela 9. Wynagrodzenia w zależności od regionu; Tabela 10. Wynagrodzenia w wybranych miastach wojew

Tabela 9. Wynagrodzenia w zależności od regionu; Tabela 10. Wynagrodzenia w wybranych miastach wojewódzkich

Wysokość wynagrodzeń w dziale marketingu różni się w zależności od regionu Polski. Najwyższe zarobki otrzymywały osoby pracujące w regionie mazowieckim (mediana 5 100 PLN), najniższe natomiast osoby pracujące we wschodnim i południowo - wschodnim regionie Polski (3 000 PLN). Stanowiły one 58,8% zarobków osób pracujących w regionie mazowieckim. Także w regionie mazowieckim 10% najlepiej opłacanych pracowników działu marketingu zarabiało najwięcej w porównaniu do osób o najwyższej stawce płac w pozostałych regionach Polski. Wysokość ich zarobków przekraczała 14 700 PLN.

Spośród pracowników działu marketingu we wszystkich miastach wojewódzkich, największe wynagrodzenie otrzymywały osoby pracujące w Warszawie (mediana 5 300 PLN). W Warszawie także zarobki 10% najlepiej opłacanych osób przekroczyły sumę 15 000 PLN. Były one najwyższe spośród płac osób najlepiej zarabiających w pozostałych miastach wojewódzkich Polski. Najniższe stawki odnotowano w Łodzi i były one o 43,4% niższe od zarobków osób pracujących w Warszawie (mediana 3 000 PLN). Ponadto zarobki 10% osób o najniższych płacach w Łodzi nie przekraczały 1 500 PLN.
Przeczytaj także: Płace w Polsce i na świecie Płace w Polsce i na świecie

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: