eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawa › Specjalista

Kto szuka:

Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Stanowisko:

Specjalista

Numer referencyjny:

136949

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Zakres zadań

  • Współuczestniczy przy opracowywaniu danych rocznych i kwartalnych do rachunku niefinansowego sektora instytucji finansowych i jego podsektorów w celu transmisji danych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 549/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie europejskiego systemu rachunków narodowych i regionalnych (ESA 2010), w tym na potrzeby szacunków produktu krajowego brutto i dochodu narodowego brutto.
  • Przygotowuje dane z zakresu innych dochodów z inwestycji (D.44), składek na udziale własnym z tytułu pozostałych ubezpieczeń osobowych i majątkowych (D.71), odszkodowań i świadczeń z tytułu pozostałych ubezpieczeń osobowych i majątkowych (D.72) i dokonuje ich alokacji na sektory instytucjonalne w celu uwzględnienia danych w rachunkach narodowych.
  • Gromadzi i przetwarza dane otrzymywane z NBP w celu opracowania FISIM na podstawie obowiązujących zasad metodologicznych na potrzeby kwartalnych i rocznych rachunków narodowych oraz szacunków PKB i DNB.
  • Bierze udział w pracach mających na celu oznaczenie jednostek sektora instytucji finansowych w BJS celem zapewnienia odpowiedniej klasyfikacji sektorowej jednostek jak również wg form własności i klasyfikacji PKD, współuczestniczy w pracach dotyczących globalizacji i analizie jej wpływu na rachunki narodowe w celu poprawy jakości.
  • Przygotowuje informacje z zakresu sektora instytucji finansowych w celu dostarczenia wkładu do publikacji i roczników statystycznych.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość rachunkowości przedsiębiorstw
  • Podstawowa znajomość teorii finansów i bankowości
  • Wiedza z zakresu ekonomii
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Myślenie analityczne
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub pokrewne
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Znajomość zasad ESA
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Doświadczenie zawodowe w statystyce lub związane z analizą ekonomiczną

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca
POPRZEDNIA OFERTA Referent Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA Główny specjalista

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2024-04-27

do końca oferty: 6 dni

pracodawca: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady