eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Poznań › dyrektor wydziału

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

dyrektor wydziału

Lokalizacja:

Poznań

wielkopolskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Kuratorium Oświaty w Poznaniu

Wielkopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

dyrektor wydziału Wydział Nauczycieli i Sieci Szkół; WAF.210.6.2024

61-716 Poznań Kościuszki 93

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Zadanie 1:
  • Planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy Wydziału, w szczególności:
  • prowadzenie spraw dotyczących sieci szkół, zakładania przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną szkół publicznych oraz zakładania szkół niepublicznych; wykonywanie zadań organu wyższego stopnia w rozumieniu ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego w sprawach szkół publicznych i niepublicznych
  • prowadzenie spraw dotyczących uznawania świadectw i dokumentów wydanych przez szkoły lub instytucje edukacyjne za granicą za dokument potwierdzający w Rzeczypospolitej Polskiej odpowiedni poziom wykształcenia, prawo do kontynuacji nauki, w tym ubieganie się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczpospolitej Polskiej
  • uwierzytelnianie dokumentów urzędowych przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą
  • prowadzenie spraw dotyczących wykonywania zadań organu wyższego stopnia w rozumieniu ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do dyrektorów szkół w sprawach z zakresu obowiązku szkolnego, obowiązku nauki, skreślenia ucznia z listy uczniów oraz dotyczących przeniesienia ucznia objętego obowiązkiem szkolnym do innej szkoły
  • prowadzenie spraw dotyczących wykonywania zadań organu wyższego stopnia w rozumieniu ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do zespołów orzekających działających w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
  • prowadzenie spraw dotyczących wypoczynku dzieci i młodzieży, turystyki i krajoznawstwa oraz wydawanie zgód na prowadzenie kursów na kierowników wypoczynku oraz kursów na wychowawców wypoczynku
  • prowadzenie spraw dotyczących wypadków uczniowskich
  • prowadzenie spraw dotyczących kursów pedagogicznych dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
  • realizacja kontroli w zakresie prowadzonych spraw, we współpracy z Wydziałem Nadzoru Pedagogicznego i delegaturami kuratorium
  • prowadzenie spraw dotyczących rekrutacji kandydatów do szkół ponadpodstawowych
  • prowadzenie spraw dotyczących nauczycieli, w szczególności:
  • z zakresu awansu zawodowego, postępowań kwalifikacyjnych o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego nauczycieli szkół objętych działaniem Wydziału Nadzoru Pedagogicznego, w tym udział w komisjach kwalifikacyjnych
  • odwołań nauczycieli od ustalonej oceny pracy oraz wniosków o ponowne ustalenie oceny pracy dyrektora
  • kwalifikacji zawodowych, w tym wyrażania zgody przez Kuratora na zatrudnienie nauczyciela niemającego wymaganych kwalifikacji do zajmowania danego stanowiska oraz osób niebędących nauczycielami do realizacji zajęć edukacyjnych w szkołach
  • nadania orderu i odznaczeń, przyznawania nagród oraz nadania tytułu honorowego profesora oświaty
  • wydawania opinii kuratora oświaty w zakresie odwołania nauczyciela ze stanowiska kierowniczego w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia, w przypadkach szczególnie uzasadnionych
  • obsługa administracyjno-biurowa Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Wielkopolskim
  • obsługa administracyjno-biurowa Rzecznika Dyscyplinarnego dla Nauczycieli przy Wojewodzie Wielkopolskim
  • prowadzenie spraw lustracji kandydatów ubiegających się o stanowisko dyrektorów szkół publicznych
  • publikowanie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez jednostki samorządu terytorialnego
  • Zadanie 2:
  • Wykonuje funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do pracowników Wydziału, w szczególności:
  • zapewnia skuteczny przepływ informacji pomiędzy podległymi pracownikami oraz innymi komórkami organizacyjnymi
  • sporządza opisy stanowisk pracy i ustala zakresy zadań, uprawnień i odpowiedzialności zastępcy dyrektora wydziału i podległych pracowników
  • dokonuje oceny pracy podległych pracowników
  • diagnozuje potrzeby podległych pracowników zakresie szkolenia i rozwoju
  • ustala indywidualne programy rozwoju zawodowego podległych pracowników
  • zgłasza do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty wnioski w sprawach pracowniczych
  • Zadanie 3:
  • Wykonuje inne zadania zlecone przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty i Wicekuratora nadzorującego jego pracę oraz inne działania doraźne w celu przygotowania rzetelnej i aktualnej informacji związanej z podejmowanym działaniem
  • Zadanie 4:
  • Określa potrzeby w zakresie środków materialnych i finansowych niezbędnych do realizacji zadań Wydziału


Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych

  • Zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą urzędu

  • Wyjazdy służbowe związane z realizowanymi zadaniami

  • Wystąpienia publiczne związane z reprezentowaniem urzędu

  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę

  • Stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych

  • Stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze budynku biurowego

  • Budynek wyposażony jest w windy osobowe i nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Umożliwiamy składanie dokumentów również w formie elektronicznej:
    - dokumenty można składać za pośrednictwem platformy ePUAP
    - link do strony: https://epuap.gov.pl/wps/portal
    adres skrzynki ePUAP Kuratorium Oświaty w Poznaniu: /ko_poznan/SkrytkaESP
    - Dołączone oświadczenia oraz kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie podpisz elektronicznie (podpis
    zaufany lub podpis kwalifikowany)

  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnością

  • Oferty kandydatów, z którymi nie można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    możliwe są do odebrania w ciągu 1 miesiąca od dnia opublikowania wyniku naboru. Po tym terminie oferty te
    podlegają komisyjnemu zniszczeniu

  • Oferty kandydatów, z którymi można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia objęcia stanowiska przez wybranego kandydata



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
praca na stanowisku kierowniczym w szkole/placówce/ zakładzie kształcenia nauczycieli lub praca w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami/placówkami lub praca w urzędzie organu prowadzącego szkołę/placówkę.


pozostałe wymagania niezbędne:

  • W przypadku nauczyciela: status nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania, lub co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w szkole, placówce lub zakładzie kształcenia nauczycieli, lub co najmniej dwuletni staż pracy w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami lub w urzędzie organu prowadzącego szkoły lub placówki na stanowisku związanym z organizacją pracy szkół i placówek
  • W przypadku nauczyciela akademickiego: co najmniej pięcioletni staż pracy w szkole wyższej i ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania
  • Znajomość przepisów prawa oświatowego i umiejętność ich interpretacji
  • Znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem w oświacie oraz dotyczących nadzoru pedagogicznego
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz służby cywilnej
  • Umiejętność zarządzania zespołem
  • Komunikatywność
  • Umiejętność podejmowania decyzji
  • Umiejętność organizacji pracy
  • Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (Pakiet Office, poczta e-mail, system informacji prawnej LEX).
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie form doskonalenia w zakresie zarządzania lub administracji
  • Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-06
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    ul. Kościuszki 93
    61-716 Poznań
    pok. 339 - budynek B - Kancelaria

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-04-25

    do końca oferty: 51 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    • Dla kogo dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne?

      Dla kogo dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne?

      Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś w systemie ubezpieczenia zdrowotnego, możesz w każdej chwili dołączyć - przypomina Narodowy Fundusz Zdrowia. Jak przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego?

    • Jakie wynagrodzenia w produkcji i logistyce?

      Jakie wynagrodzenia w produkcji i logistyce?

      Z niedoborem pracowników boryka się wiele branż, m.in. logistyczna i produkcyjna. Jakimi wynagrodzeniami kuszą ich pracodawcy? Agencja zatrudnienia Trenkwalder przeanalizowała wysokość zarobków na najbardziej popularnych stanowiskach ...

    • GUS: przeciętne wynagrodzenie w 2023 roku wyniosło 7155,48 zł

      GUS: przeciętne wynagrodzenie w 2023 roku wyniosło 7155,48 zł

      Główny Urząd Statystyczny poinformował w swoim komunikacie, że w IV kwartale 2023 roku przeciętne wynagrodzenie wyniosło 7540,36 zł, a w całym 2023 roku - 7155,48 zł.

    • Święta i dni wolne od pracy w Niemczech w 2024 roku

      Święta i dni wolne od pracy w Niemczech w 2024 roku

      Jak wygląda kalendarz świat i dni wolnych od pracy w Niemczech w 2024 roku? Należy zwrócić uwagę, że niektóre święta są obchodzone w całym kraju, a niektóre tylko w poszczególnych landach.

    • Jakie wynagrodzenia w sektorze HR & legal w 2024 roku?

      Jakie wynagrodzenia w sektorze HR & legal w 2024 roku?

      Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć w 2024 roku specjaliści z branży HR & legal? Jak wynika z "Raportu Trendów & Wynagrodzeń 2024", przygotowanego przez ManpowerGroup we współpracy z portalem pracy rocketjobs.pl, na największe podwyżki w ...